WT 16-17, 16 december 2016 - Tathra, New South Wales (NSW), Australië

16 december 2016 - Tathra, Australië

Een flink stuk rijden, met mooie muziek aan, prachtige landschappen buiten... hoeveel beter kun je een regenachtige dag besteden? Van tevoren hadden we de Australische buienradar en de kaart goed bekeken en de conclusie was: naar de kust omdat het morgen mooi weer wordt en dus slaan we Canberra, de hoofdstad van Australië, over.

We hadden een mooie route uitgezocht: over de Snowy Mountains Highway, die door Australias Highest Town voert, door Kosciuszko National Park en via Princess Highway omlaag naar de zee. Je kijkt je ogen uit, zoveel verschillende kleuren groen, rotspartijen en woest bloeiende bloemen trekken aan je voorbij. Ook zagen we twee kangoeroes door de berm wegspringen. Jammer genoeg regende het meestal zo hard dat foto's maken onmogelijk was.

Nadat we in Cooma een paar boodschappen hadden gedaan, hield het op met regenen en was het wat gemakkelijker rijden op de vaak hobbelige en bochtige wegen. We koersten op Tathra, een aanrader van de Tourist Info uit Omeo. Dat bleek inderdaad een leuk rustig badplaatsje met drie campings direct aan zee. Wij lieten de grote met waterglijbanen en ander vermaak eerst links liggen en gingen kijken bij Tathra Beach Motor Village. Ze hebben er weliswaar geen wifi en alles oogt wat gedateerd, maar er zijn wel een heleboel kangoeroes die hier, ongehinderd door de kampeerders, vrolijk rondspringen en je van een afstandje nieuwsgierig bekijken. Vannacht moeten we volgens de campingbeheerster niet raar opkijken als er opossums over ons dak lopen!

Vandaag vieren we dat we 33 jaar verkering hebben - zo oald wordt n swien naait, zeggen ze in Groningen. Eerst aten we bij Tathra Beach Café heerlijke seafood, met uitzicht op het strand. In de camper had Henk de champagne (een sparkling riesling uit 2010) koud gezet die we in Skillogalee hadden gekocht en die hebben we terug op ons plekje, eerst aan de picknicktafel en later in de camper, lekker soldaat gemaakt.

1. Linda:
    17 december 2016
    Jaaa, kangoeroes! Zulke leuke dieren, daar in Australië. Afezien van al de vliegen dan. 33 jaar samen, dan heb je veel om op terug te kijken. En dan nog een mooi stuk te gaan. Dat jullie later zeggen: weet je nog toen we 33 jaar verkering vierden in onze Apollo 3?
    Een erg mooie foto trouwens op Facebook! Jullie zien er happy uit en dat zien wij thuisblijvers natuurlijk grrag.
  2. José ter Haar:
    17 december 2016
    Ik heb wel eens horen zeggen dat Canberra de saaiste stad van Australië is. Daar hebben jullie waarschijnlijk niets aan gemist. En de natuur waar jullie nu verblijven oogt prachtig. Lijkt mij een win/win.
    Verder sluit ik me helemaal aan bij de laatste zin van Linda.
    XXX dit maal voor 33 jaar.