WT 16-17, 9 mei 2017, Days Inn, Alamosa, CO, USA

9 mei 2017 - Alamosa, Colorado, Verenigde Staten

In Nieuw-Zeeland waren we helemaal gewend geraakt aan verregende dagen, waarop je niet veel anders kon dan rustig een boekje lezen op je kamer en achterstallige zaken op de I-pad wegwerken. Hoewel het af en toe wel erg frisjes was gedurende onze eerste 6 weken in de VS, is het weer hier tot nu toe bijna altijd prachtig geweest, zo zeer zelfs dat je helemaal geen rekening meer houdt met een regendag. Vandaag stond er een bezoek aan het Great Sand Dunes National Park and Preserve op het programma, maar zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen: 'We had to take a rain check'. Die kreet is afkomstig uit het honkbal - als het regende werd de wedstrijd afgelast maar bleef je kaartje geldig voor de volgende keer - maar wordt nu veel breder gebruikt.

Vanmorgen waren we nog redelijk optimistisch op pad gegaan en we kregen de immense duinen, die tegen de Sangre de Cristo Mountains aangeplakt liggen, al vrij snel in beeld. Voordat we er waren moesten we echter eerst nog een brede vlakte oversteken. We zagen de bergen al snel in de steeds lager hangende bewolking verdwijnen en tegen de tijd dat we bij het Visitor Center waren, begon het stevig te hozen. Na het bekijken van de mooie documentaire over het park en alle leerzame displays was het nog steeds niet droog. De verwachting was dat het alleen maar erger zou worden, dus hebben we het maar opgegeven voor vandaag.

In Alamosa werden we met open armen ontvangen door de vrijwilligers in het Colorado Welcome Center. Vooral Elliott, een bereisde pensionado, zat vol met interessante verhalen, deels over de omgeving hier, maar vooral over Alaska. Het is dat we deze zomer weer terug naar Nederland komen, anders had ons reisdoel voor augustus-september al vastgestaan, zo mooi kon hij erover vertellen. In het plaatsje zelf is verder niet veel te beleven, buiten is het takkeweer, dus we hebben onze intrek genomen in de Days Inn. Een paar uurtjes Stepbridge, boekje lezen, NBA play-offs kijken, hapje eten, en de dag is zomaar weer voorbij. Morgen herkansing?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    10 mei 2017
    Ondanks de donkere lucht zien de Sand Dunes er erg mooi uit. Verbazend dat die duinen 'zomaar' tussen de bergen in kunnen ontstaan. Het geeft een heel bijzonder landschap. Nog even en jullie familiereünie begint. Het is ook daarom te hopen dat het weer een beetje opknapt!
  2. Just:
    10 mei 2017
    Het blijft leuk om iedere ochtend bij het ontbijt julliie belevenissen te lezen, de foto's te bekijken, en op de kaart op jullie site te zien waar al die bezienswaardigheden in hemelsnaam liggen.
    Toen ik daar met De Schuk en Kleine Henk rondreisde was het namelijk slechts een grote vlakte met af en toe een berg. Maar het kan zijn dat we niet zo goed opgelet hebben tijdens onze zoektochten naar supermarkten met koud bier.
    Het enige wat ik mij herinner uit die regio was dat we ergens op een tribune bij een grotingang geduldig zaten te wachten om te zien hoe miljoenen vleermuizen bij zonsondergang (iedere dag op precies dezelfde tijd) uit die grot te voorschijn kwamen om muggen te gaan vangen. Toen dus genoeg wilde (gevaarlijke?) vleesetende beesten gezien.
    Groeten Just