WT 16-17, 21 juni 2017 - Lawrence Campus, Princeton, New Jersey, USA

21 juni 2017 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

De een na laatste etappe van onze reis is aangebroken! We zijn naar Princeton gereden om daar een aantal dagen met onze Jan door te brengen. Daarna hoeven we alleen nog maar naar het vliegveld in Newark te rijden om op 28 juni naar huis te vliegen.

We zijn door drie staten gekomen vandaag: New York, Pennsylvania en New Jersey. We zagen het landschap langzaam veranderen, met steeds meer heuvels en bos. New Jersey, de Garden State, is prachtig groen met veel traditionele boerderijen en schitterende grote houten huizen met de mooiste tuinen eromheen. Het stadje Princeton kenden we al van 2013, toen Jan daar net woonde. Hij is inmiddels een aantal keren verhuisd. Eerst woonde hij in huizen die bij de universiteit horen, nu deelt hij een appartement in een gewone woonwijk. Zo fijn om hem weer te zien! Hij heeft het gelukkig niet heel druk, dus we kunnen samen leuke dingen doen.

Voor ons heeft Jan voor de komende week een kamer geregeld in een appartement op de campus. Veel studenten verhuren hun woonruimte onder in de vakantieperiode, dus nu delen wij een woonkamer, keuken en badkamer met een andere tijdelijke bewoner, José uit Costa Rica. Ik keek ernaar uit om weer zelf te koken, maar de komende twee dagen hoeft dat nog niet. Vanavond hebben we de softbalwedstrijd tussen het team van Jan, Revolting Masses, en Multiple Universes, een ander universiteitsteam, gadegeslagen - het team van Jan heeft gewonnen! - en hebben we met een aantal van zijn medespelers een biertje gedronken en pizza gegeten bij Contes, Princetons wereldberoemde en dus razend drukke pizzeria. Morgen zijn we uitgenodigd voor een barbecue van de faculteit Geschiedenis in Lakeside. Erg leuk om zo wat meer van Jans leven hier te zien en mee te maken.

In de auto terug naar ons appartement was het even zoeken in het donker, maar mijn eigen privé-chauffeur had de stadsplattegrond al in zijn hoofd geprent, dus dat ging goed. Nu is het afwachten hoe wild de nachten hier op de campus zijn en of we kunnen slapen in het bed op de grond - wel met een spiksplinternieuwe matras, dus dat komt vast wel goed.

1. José ter Haar:
    22 juni 2017
    Hele mooie laatste dagen. Snif, wordt afkicken van alle dagelijkse verhalen bij mijn ontbijt.
    X, ook voor Jan.