WT 16-17, 24 juni 2017 - Lawrence Campus, Princeton, NJ, USA

25 juni 2017 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

Het was de afgelopen nacht bloedheet en benauwd in onze slaapkamer. Buiten was het om middernacht nog 27 graden en er was een 'severe weather alert'  (code oranje) afgegeven voor hoosbuien met gevaar voor overstromingen in laaggelegen gebieden. De woonkamer heeft weliswaar airco, maar de lucht moet dan een paar keer om de bocht om onze kamer te bereiken, dus dat hielp maar mondjesmaat. Uiteindelijk moeten we toch redelijk hebben geslapen, want we hebben van de hevige regenval in de nanacht niets gemerkt.

Jan arriveerde om 10 uur voor het ontbijt. Ter compensatie van het vegetarische avondmaal van gisteravond hebben we vanmorgen ontbeten met spek en eieren. Zo'n ontbijt vormt een goede basis voor een sportieve activiteit, net als gisteren uitgezocht door Jan. Het doel was ditmaal een wandeling over Bald Pate Mountain in het Ted Stiles Preserve, een bosrijk heuvelgebied op een minuut of twintig van Princeton.

Onderweg zagen we al ondergelopen weilanden, een afgesloten weg en woeste bruine stromen en ook in het park was de lemige grond nog lang niet opgedroogd. Een paar stukken van de route waren veranderd in kleine beekjes, dus het was voorzichtig manoeuvreren. Om zonder natte voeten verder te kunnen moesten we onderweg zelfs een over het pad liggende boomstam verplaatsen om het poeltje wat er achter was ontstaan leeg te laten lopen. Vanwege de vochtige en warme zomers is de begroeiing hier heel weelderig, dankzij de lianen zelfs jungle-achtig. De zon scheen uitbundig, maar het was gelukkig net iets minder heet dan gisteren.

Na de lunch zijn we - zonder Jan - nog even wezen shoppen in een lokale mall, Marketfair. Tot Marja's grote spijt was de collectie van Anthropologie afgezakt naar een bedenkelijk niveau, maar bij de Baby Gap kon ze haar hart ophalen en flink wat cadeautjes verzamelen voor al het kleine grut dat in onze familie- en vriendenkring geboren is/wordt. Omdat we zo langzamerhand toch aardig wat nieuwe spulletjes hebben aangeschaft, moest er nog wel een nieuwe tas komen om ze in te vervoeren - ook daar voorzag de mall in.

Vanavond stond de afscheidsbarbecue van Jan bij Andrew & Missy op het programma. Daarvoor gingen we naar Morrisville, net over de grens in Pennsylvania. Marja had gisteren extra veel ingrediënten aangeschaft om dezelfde salades nog een keer te kunnen maken, Jan zorgde voor het vlees, Andrew voor het bier, en er werd nog van alles meer aangesleept door de gasten. De vriendengroep van historici, al dan niet met aanhang, waar Jan toe behoort is een hechte club, maar iedereen zwermt wel uit over de wereld zodra ze klaar zijn met hun dissertatie. Morgen vertrekken er twee voor een half jaar naar Israël, een van de anderen was vandaag wezen kijken in Annapolis, waar ze les gaat geven aan de Naval Academy. Het is erg leuk om met dat wereldje kennis te maken en we snappen helemaal dat Jan het hier zeer naar zijn zin heeft.

1. Linda:
    25 juni 2017
    Vanwege de belabberde wifi op camping Stortemelk loop ik wat achter.
    Leuk om te lezen over het weerzien met Jan. Ondertussen verheug ik mij ook heel erg over jullie terugkomst in Nederland!
  2. Marga ter Veldhuis:
    26 juni 2017
    Jullie zijn snel weer terug. Ik zag Marja's oudelijk huis te koop staan! Zal ik dat kopen? Haha, zoveel ruimte voor zo'n klein opdondertje...wel mooi huis...