WT 16-17, 26 juni 2017 - Holiday Inn, Princeton, NJ, USA

26 juni 2017 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

Het was vandaag een typische 'we gaan bijna naar huis' dag. De excursies naar interessante plekken zitten erop, het inpakken is begonnen. Marja's fiets is gedemonteerd en ingepakt, maar we moesten nog op zoek naar een nieuwe fietsdoos, omdat mijn fiets er met geen mogelijkheid in paste. Dat blijkt nog lastig zat, dus in geval van nood zal ik er morgen twee in elkaar moeten schuiven en het geheel met flink wat plakband moeten verstevigen. Je eigen fiets bij je hebben is heerlijk, maar het vervoer per vliegtuig is iedere keer weer een bezoeking.

Vanmiddag stond de Philadelphia Mills Mall op het programma voor de aanschaf van nog wat casual kleding van Levi's, Calvin Klein, e.d., die in de VS nog steeds stukken goedkoper zijn dan bij ons - ook al heeft de Euro er wel eens beter voor gestaan. De reis naar de mall toe werd een stuk avontuurlijker dan we van plan waren. We kwamen er op zeker moment achter dat we de goede afslag gemist hadden, maar toen we waren omgekeerd bleek er een ernstig ongeval te zijn gebeurd op de snelweg naar het noorden waardoor het verkeer kilometerslang muurvast stond. Uiteindelijk hebben we besloten om dwars door Philadelphia te rijden; ook geen lolletje, maar we reden in ieder geval en kwamen met zo'n anderhalf uur vertraging alsnog aan op de gewenste bestemming.

Vanavond zouden we nog een keer lekker gaan eten met Jan en dat is prima gelukt. Agricola was duidelijk 'a cut above', oftewel bovengemiddeld goed. Ook hier heeft de trend toegeslagen van koken met regionale ingrediënten, alhoewel ik geen bord zag hangen waarop werd vermeld dat de lamsbout afkomstig was van 'boer Jansen uit Polsbroekerdam'.

Na vijf dagen studentenhuisvesting hebben we het matras op de vloer ingeruild voor een boxspringbed in de Holiday Inn met keuze uit drie soorten kussens. Dat laatste is overigens een totaal overbodige luxe voor Marja, die altijd haar kleine Ikea donskussentje bij zich heeft op reis en bij het betreden van de hotelkamer steevast meteen een sloop confisceert. Het is een wonder dat we in al die maanden haar kussen nog nooit een keer hebben laten liggen ;)

1. Linda:
    27 juni 2017
    Het is te merken, jullie beginnen de stal al weer te ruiken, het zit er bijna op. Ik hoop dat jullie nog zeer genieten van de laatste dagen van de reis! En gelukkig komen jullie in de zomer terug zodat het fietsen gelijk weer opgepakt kan worden. En dat kussentje ligt dan weer in het eigen vertrouwde bed....
  2. Marlon:
    27 juni 2017
    Geniet nog even van de laatste dagen en een goede reis terug.
  3. Astrid:
    Geniet er nog even van.
    Wat is het toch weer snel gegaan de tijd.
    Het afscheidfeestje zit nog goed in mijn herinnering. En nu zijn jullie er al weer bijna.

Verheug me erop jullie weer snel eens te zien.

Dikke kus A&A
  4. Just:
    27 juni 2017
    Fijn jullie binnenkort weer te zien!
    Goede thuisreis, Just
  5. Astrid:
    27 juni 2017
    Alvast een goede vlucht gewenst en tot in Utrecht!
  6. José ter Haar:
    27 juni 2017
    Goede terug reis. Out checken in de USA schijnt tegenwoordig een makkie te zijn.
    Kan niet wachten om jullie weer te zien.
    X
  7. Titia Sikma:
    27 juni 2017
    Goede reis terug en we kijken uit naar het weerzien!!