Corona Volente 2 - 26 september 2021 - Tübingen, Duitsland

26 september 2021 - Tübingen, Duitsland

Ik schrijf het verslagje van vandaag op kamer 31, een verdieping hoger dan de kamer van gisterenavond. We bespeurden bij binnenkomst gisteren een lichte maar, naar later bleek, persistente sigarettenlucht en dat slaapt niet echt lekker als je al 35 jaar niet meer rookt. Toen we dat na het ontbijt meldden aan de eigenaar, bood hij ons onmiddellijk een andere kamer aan. We hoefden alleen maar onze spullen in de koffer te pakken en de sleutel in te leveren en als we dan een paar uur later weer terug kwamen, zou alles klaar staan in een nieuwe kamer.

Dat paste prima in onze planning; we hadden pas voor vanmiddag met Jan afgesproken en zouden vanmorgen Tübingen gaan verkennen. Er was wat lichte regen voorspeld vanaf een uur of 12, maar helaas kwam die ruim eerder, waardoor het ochtendbezoek aan de mooie en gezellige Altstadt een beetje in het water viel. Het was niet koud, dus we hebben een terrasje met parasols opgezocht, zodat we droog konden zitten. Toen de regen even wat minder werd, hebben we een lekkere crêpe bij een tentje op het marktplein gehaald als lunch en zijn we daarna net voor de volgende bui teruggelopen naar het hotel om onze nieuwe kamer te gaan inspecteren. Qua indeling en inrichting identiek aan de vorige, maar dit keer helemaal rookvrij.

Gelukkig werd het vanmiddag eerder droog dan voorspeld, dus hebben we samen met Jan in de herkansing de stad alsnog wat beter bekeken. Het was zelfs lekker genoeg om buiten een biertje te pakken bij Gasthaus Bäre. Daarna moest er uiteraard weer gedineerd worden. Nadat we gisteren klassiek Schwäbisch hadden gegeten, hebben we het vanavond over een heel andere boeg gegooid: Ethiopisch in Afrika Bar & Restaurant.  Heerlijk gekruide groente- en vlees gerechten, die je eet door met een lapje injera (pannenkoekachtig brood) een handjevol van je bord te pakken. Voor herhaling vatbaar!