Corona Volente 2 - 27 september 2021 - Tübingen, Duitsland

27 september 2021 - Tübingen, Duitsland

Omdat het vandaag mooi weer zou worden, had Jan bedacht dat we zouden gaan wandelen vanuit Bad Urach, een stadje op een halfuurtje rijden vanuit Tübingen. We gingen voor een pittige tocht op de Schwäbische Alb - waar we op onze fietstocht naar Rome ook overheen zijn gekomen - langs twee watervallen, de Gütersteiner en de Uracher Wasserfälle. Om die watervallen goed te kunnen bekijken moesten we direct flink omhoog, zo’n 300 meter over vier kilometer. Het pad was lang niet vlak en er zaten zelfs kleine haarspelden in om de benodigde hoogte te winnen. Zweet op de rug dus! Beide watervalletjes

bleken al die moeite zonder meer waard te zijn, zie de foto’s. Toen we eenmaal op 700 meter hoogte zaten, liepen we langs mooie boerderijen en over groene alpenweides, later een stukje door het bos. Het is hier prachtig.

Rond lunchtijd kwamen we langs een kleine uitspanning in het bos, waar we zijn neergestreken voor echt Duits krachtvoer: Currywurst, Uracher Wurst met brood en Käsespätzle.

We hebben vanavond in Jans appartement gegeten, enigszins geïmproviseerd doordat hij last heeft gehad van lekkage. Daardoor is zijn woonkamer nu ook zijn slaapkamer en staan er in de badkamer grote bouwdrogers die zorgen voor enorm veel hitte en lawaai. Terwijl ik eten kookte in de gelukkig gewoon bruikbare keuken, verplaatsten de mannen Jans bed naar de woonkamer, zodat hij niet meer op de grond hoeft te slapen. Gedoe allemaal, dat helaas nog een paar weken gaat duren.

Wij aten in die overvolle kamer onze Spaanse kippenpootjes, boontjes en koolsla op, waarna bij de ouderen vlot de luikjes dicht gingen en dus de terugtocht naar Meteora werd ingezet. Het was een geweldige dag, met dank aan Jan voor het opsporen van deze Anspruchsvolle, zum Teil schwierige Tour.

1. Linda:
    27 september 2021
    Petje af voor een dergelijk zware wandeltocht. Jullie komen topfit wieder nach Hause !
  2. José ter Haar:
    28 september 2021
    Top dag, zo te lezen en zien.
    En....goed bezig, Henk, met de plantennamen.
    Heeft Jan nu zijn haardos er afgehaald of lijkt dat zo op de foto's?
    Geniet nog van elkaar. X