Corona Volente 2020 - 1 september - Freiburg im Breisgau, Duitsland

1 september 2020 - Freiburg im Breisgau, Duitsland

Of ik nu mijn eigen heerlijke bed mis of dat ik gisteren de Duitse heuvels wat te enthousiast ben aangevallen, weet ik niet, maar mijn rug protesteerde gisteravond hevig bij iedere beweging die ik maakte. Ook een gedrogeerd nachtje slapen - slechts ibuprofen, geen zorgen - kon niet verhinderen dat ik kreunend als een oud vrouwtje uit mijn bed kwam kruipen vanmorgen. Dokter Henk meende dat een fietstochtje nu niet verstandig was, maar een pittige wandeling misschien wel. Zo gezegd, zo gedaan. Na het ontbijt en nog een kleine honderd bladzijden in mijn nieuwe boek Max, Mischa en het Tet-offensief, een dikke pil van 1200 bladzijden, moest ik eerst even bellen met onze vriendin José, die vandaag de 60 lentes aantikt. Geheel in Coronastijl ontvangt zij niet al haar vrienden in een keer, maar verspreid over de dag, een of twee tegelijk. Veel plezier, José! Daarna gingen we op onze eerste missie: naar de Turist Information voor fietsroutes en boodschappen doen. Sinds wij beiden de app Strava hebben gedownload, worden ook dit soort huiselijke acties gedocumenteerd en wisten we toen we bijna twee uur later terug waren in de Mozartstrasse, dat we 3,7 kilometer hadden afgelegd.

Na de lunch met kaasjes uit een chique kaaswinkel, verse frambozen en twee soorten gebak van de geweldige Münstermarkt, ging het eerst weer regenen, dus las ik nog eens vijftig bladzijden en speelden we samen wat spelletjes op Berry’s Internet Club. Toen ging Strava weer aan voor de tweede wandeletappe. We beklommen over sterk stijgende bospaden de Schlossberg en waren beslist niet de enigen die op dat idee gekomen waren. Onderweg kon je uitpuffen bij allerlei uitkijkpunten en overblijfselen van de drie forten die lang geleden op deze berg zijn gebouwd. Om half zes waren we terug en konden de bezwete shirtjes zo in de wasmand. Het was een prachtige wandeling en de dokter kreeg gelijk: mijn rugpijn is vrijwel over - maar ik ben benieuwd hoe mijn knieën morgen zullen voelen. Strava telde namelijk naast  de in totaal afgelegde 7,5 kilometer ook nog eens 200 hoogtemeters. Met de natuurlijk nauwkeurig geregistreerde tijd die we daarmee bezig waren, en dat is dan weer het grappige van dit soort apps, plaatsten wij ons als derde in het klassement van snelste Strava-adepten op een steil segment van dit parcours.

1. Loeki:
    2 september 2020
    Er gaat niets boven ongewilde gezonde concurrentie😜!
    Lang leve roestige onderdelen...
    Welkom bij de club der 60 'ers José! Gefeliciteerd!
    Lieverds! Geniet en blijf gezond!
  2. José ter Haar:
    3 september 2020
    Mooie reis weer, lievies. Dat het weer eens mee mag zitten.
    En dank, Loekie. Die 6 was even schrikken, maar wende gelukkig opmerkelijk snel.