Corona Volente 2020 - 26 en 27 september - La Clie, Frankrijk

27 september 2020 - La Clie, Frankrijk

Gistermorgen namen we weer afscheid van Albert & Astrid,maar niet nadat we nog even een bezoek hadden gebracht aan Mirepoix voor een stevig ontbijt bij de boulanger/patissier op het marktplein. Vervolgens was het 450 km karren naar de volgende en laatste buitenlandse bestemming van deze vakantie: Gerda Mulder in La Clie. Als je op de kaart keek, bleek het onmogelijk om de oranje gebieden helemaal te vermijden, maar er was wel een soort van corridor die nog geel ingekleurd staat op de kaart. Tijdens een sanitaire/koffieshop onderweg mopperde Marja dat ze wel begreep waarom het in Frankrijk bepaald niet goed gaat qua COVID-19 - ze moest zich letterlijk een weg banen door de weliswaar gemondkapte, maar bepaald geen afstand houdende horde wachtenden voor het damestoilet. Kijkend naar de cijfers in NL is Hollandse arrogantie overigens bepaald niet op zijn plaats; zelfs het tot voor een paar weken nog vrijwel coronavrije Groningen is sinds vandaag in zone 2 terecht gekomen.

Gaandeweg werden de namen op de verkeersborden steeds bekender, Toulouse, Cahors, Rocamadour, Souillac, Brive-en Gaillarde, maar met het grauwe, regenachtige weer was er verder niet veel te zien van het landschap van o.a. de Dordogne en het plateau de Millevaches. Voordat we bij Gerda aankwamen werden we door de onnavolgbare navigatiesoftware van de Volvo nog dwars door Limoges geleid; dat had vast slimmer gekund.

We komen zo regelmatig in La Clie dat het bijna voelt als thuiskomen - bruine labrador Jesse blafte niet eens meer toen we de auto de binnenplaats opreden. Het weer van gisteren en vandaag (regen bij een graadje of 10) zorgde ervoor dat we alweer helemaal bijgekletst zijn. Vanmorgen hebben we samen een gezellig bezoek aan Jan en Elly in hun fraai opgeknapte huis in Rochechouart gebracht. Verder lekker eten en drinken, soaken in de jacuzzi en een stukje wandelen met de hond, slow life is good.

Morgen weer droog en zonnig volgens de verwachting, dan weer tijd voor een rondje op de fiets door de mooie Charente.