Costa Rica 2019, 9 december - Hotel Sugar Beach, Playa Pan de Azucar

9 december 2019 - Playa Flamingo, Costa Rica

Sugar Beach is zo’n hotel waar alles klopt: de ligging direct aan een besloten baai, de fijne kamers, het lekkere eten en het vriendelijke personeel. Vandaag genoten we van een ontbijt van perfect klaargemaakte American pancakes, lagen we daarna een poosje op een ligbed in de tuin, afgesloten met een duik in de helderblauwe zee, en namen we een lichte lunch in het verder lege restaurant. Onze lieve ober Jose had dus alle tijd voor een praatje, wat erg leuk was. Hij vertelde dat hij in Liberia geboren was, maar nu alweer een hele tijd op een heuvel in de jungle woonde. “Iedere dag dat ik wakker word, kijk ik naar buiten en vind ik het weer prachtig. Ik hoef op geen enkele andere plek te zijn”. En dat had hij dus ook nooit gedaan. Engels had hij op school nooit geleerd, maar door het werk had hij zich die taal goed eigen gemaakt. Hij kon zelfs het verschil horen in hoe Amerikanen en Engelsen het woord “water” uitspreken. Vanmiddag namen we alvast afscheid van hem omdat zijn enige vrije dag in de week, vanmiddag begon.

Wat doe je verder op zo’n luie dag? Een middagdutje natuurlijk. Terwijl ik heerlijk in het net opgemaakte witte bed lag, maakte Henk nog wat foto’s van de flora en fauna hier en begon hij aan de eerste fase van het verwijderen van zijn alweer flink gegroeide baard.

Zo kabbelde de dag wat door en nu zitten we uit te buiken na het avondeten. Morgen gaan we weer op pad. Het idee is om de kust van het schiereiland Nicoya langzaam naar het zuiden af te zakken, deels over onverharde wegen en wie weet gaan we weer een rivier oversteken!

1. Linda:
    10 december 2019
    Ik wil ook zo'n veranda! Het ziet er zeer aangenaam uit, lekker genieten daar.
  2. Kees, Aly:
    10 december 2019
    Je krijgt toch al een aardig kleurtje Marja, de zon doet het nu goed!