Frankrijk 2019, Maas- en Pelgrimsroute, 3 september - Hotel du Lion d'Argent, La Châtre, 57 km

3 september 2019 - La Châtre, Frankrijk

Kippen, koeien en een enkele kat, dat waren zon beetje de levende wezens die we vandaag op ons pad vonden. Wat een lege en uitgestrekte wereld weer! En wat slingerden die mooie Franse weggetjes daar prettig doorheen.

We hoefden maar een kort stukje vandaag, dus we hadden niet echt haast. Er moest uitgebreid afscheid genomen worden van de de B&B-eigenaren na een geweldig ontbijt in de voormalige administratiekamer van de bank. Beiden zijn heel aardig, maar hij spande wel de kroon op het onderdeel dienstbaarheid. Het leek wel alsof hij achter de deur van zijn eigen woonkamer stond te wachten op voetstappen op de trap, om onmiddellijk tevoorschijn te springen, te informeren naar het welzijn van zijn gasten en zijn vele nieuwsgierige vragen op ze af te vuren. Onze fietstocht en onze fitheid hielden niet op hem te verbazen, erg grappig.

Eenmaal onderweg ging het ook niet heel vlot: omdat het nu niet meer zo heet is, moet ik regelmatig plassen en Henk neemt diverse foto-  en kaartverversmomentjes. Om ons plan, tussen de middag een warme lunch eten in ons einddoel, La Châtre, moesten we op het eind dus nog wel even accelereren. Net op dat moment kregen we de wind in de rug en werd alle verzamelde potentiële energie omgezet in een flinke afdaling, dus dat ging lukken. Beter nog: vlak voor La Chatre, in Lacs, zagen we een gezellig terras waar veel mensen zaten te eten. We hebben er heerlijk in de schaduw onder de lindebomen gegeten: galettes van boekweitmeel gevuld met diverse kazen, salades en een zoete crêpe toe.

We slapen in Hotel Le Lion d’Argent, een niet erg inspirerend etablissement. Ze hadden er gekookte prei en crème van absint op het menu staan, dus wij zijn op de fiets naar de supermarkt gereden om een picknick te houden op onze kamer. Zo kunnen we ook weer wat extra gezonde groente en fruit tot ons nemen.

Totaal 937 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    4 september 2019
    Wat ziet het er daar mooi uit, het landschap en ook de bebouwing. Frankrijk ten top! En de foto's zijn schitterend.
    Tot nu toe steeds blauwe lucht gezien, hopelijk voor jullie blijft dat zo.
  2. José ter Haar:
    4 september 2019
    Sorghastrum. Indian grass. Leuk spul. Zie je bij ons steeds vaker in de pluktuinen.