Losse eindjes in NL 2021 - 12 juni 2021 - bij José, Amersfoort - 57 km

12 juni 2021 - Amersfoort, Nederland

Hotel Amadi Panorama deed ook al niet aan ontbijt, dus pakten we alle tassen in, haalden de fietsen uit de stalling en reden naar Bagels and Beans, in het nabijgelegen winkelcentrum. Het Powerontbijt dat ze daar serveren, was een goede bodem voor alweer de zevende achtereenvolgende dag op de fiets. Onze zelf opgelegde taak voor vandaag: met een lekker rugwindje langs diverse knooppunten naar Amersfoort rijden, om bij onze vriendin José te gaan logeren. We verlieten IJburg samen met heel veel zaterdagsporters over de Nijlpaardsluis en het Dick Hilleniuspad, naar het Diemerpark, een geheel onbebouwd eiland dat een groen buffertje vormt tussen de nieuwbouw van IJburg en het oude Amsterdam. Van plaatsen als Muiden - het Muiderslot op de achtergrond - Muiderberg, Naarden en Bussum zagen we alleen de soms wat rafelige buitenrand, omdat de route ons voornamelijk door bos, over een landgoed en over de heide, met grote bossen bloeiende brem, voerde. Twee keer streken we op een zonnig bankje neer om eerst een zoet en later een hartig broodje te eten dat we in IJburg hadden gekocht.

Met de wind in de rug ging het lekker vlot en voor we het wisten kwam onze oude woonplaats Hoogland in beeld. Daar woonden we in 1997 en 1998, in afwachting van de bouw van ons huis aan de Prins Bernhardlaan. Het zag er allemaal vaag bekend uit, maar we moesten toch de weg vragen naar een bloemenwinkel en naar de kortste weg om door te steken naar de wijk Kattenbroek. Gewapend met een enorme bos pioenrozen meldden we ons om kwart voor drie bij José, die we een hele poos niet hadden gezien. Uitgebreid napraten met thee dus, tussendoor even douchen natuurlijk, en daarna borrelhappen en een heerlijke curry. Terwijl ik dit stukje schrijf, hoor ik allerlei bekende namen de revue passeren: De Koperhorst, jarenlang de thuisbasis van bridgeclub De Vriendenkring, planten- en bloemennamen, reisbestemmingen en natuurlijk de laatste roddels uit Amersfoort en omgeving. Ik ga er weer gezellig bij zitten!

Totaal 458 km

1. Aly:
    12 juni 2021
    Wat lekker om zo voor de wind naar Amersfoort te kunnen fietsen.
    Wij zijn weer thuis, wij moesten tegen de wind in buffelen. Gelukkig reden we door de Drentse bossen, daarmee hadden we wat mazzel.
    Jullie nog veel plezier met de 'losse eindjes'!
  2. Linda:
    12 juni 2021
    Weer eens een ronde Amersfoort waar jullie veel herinneringen hebben liggen. Op naar nog meer losse eindjes!