Sardinië 2013 - dag 19 - Castelsardo - Alghero (68 km)

6 juni 2013 - Alghero, Italië

Zoals afgesproken had Patrizzia vanochtend om 8 uur het ontbijt klaarstaan in de huiskamer op de tweede verdieping. Na de verdere gebruikelijke ochtendrituelen - inpakken, betalen, route bekijken - moesten we weer met de fietsen over een aantal trappen, maar nu hadden we eerst de bagage erafgehaald.

De route ging deels volgens de Radatlas, deels volgens de gewone kaart. Eerst een stuk langs het water, daarna het binnenland in. Ik had het er zwaar mee vandaag. Voelde me nog lang niet lekker, maar ja, wat is het alternatief? En het was het laatste stuk, dus maar even doorbijten. Na een heleboel vermoeiende klimmetjes - volgens Henk had ik die onder normale omstandigheden met twee vingers in de neus gedaan - werd het eindelijk wat vlakker. We zagen twee fietsers met bepakking, die zo te zien ook op weg waren naar Alghero, ons einddoel. We zijn op deze fietsvakantie veel amateurwielrenners, maar verder heel weinig medefietsers tegengekomen. die komen misschien wat later in het seizoen nog. Heel in het begin een Australisch echtpaar dat was begonnen in Portugal en via Spanje, Frankrijk, Corsica, Sardinië en Sicilië naar Malta onderweg was, met wat boottochtjes tussendoor. Iets later nog een volbepakt Nederlands stel, met wie we alleen 'Steil hè?!' hebben uitgewisseld tijdens het beklimmen van een heuvel.

Een overnachting in Alghero was al geregeld (B&B L'Indiá Vittorio) en we konden gelijk naar binnen. We hebben een kamer met een do it yourself / all you can eat ontbijt, dat wil zeggen een goedgevulde koelkast, allerlei verpakte broodsoorten en een koffieapparaat. We zitten vlakbij het mooie oude centrum. Vanmiddag hebben we daar al wat rondgelopen en op een terrasje gezeten en vanavond goed gegeten bij Lo Romani. Nu nog even tv kijken, internetten en lezen, dan lekker slapen en hopelijk morgen gezond weer op!

1. Elske:
    7 juni 2013
    Beterschap mammie!
  2. Linda:
    7 juni 2013
    Sardinië lijkt behoorlijk fotogeniek en het bijvoeglijk naamwoord ' oud' valt meer dan eens. Dat smalle staatje- prachtig!