Sevilla - Girona - 18 mei 2022 - dag 6: Ronda, Apartamentos Collegiate, rustdag

18 mei 2022 - Ronda, Spanje

Het was inderdaad een echte rustdag, dus is er buitengewoon weinig te vertellen.

Ronda is een uiterst populaire stad voor toeristen, een uurtje rijden vanaf Malaga. Hoewel de historische gebouwen ook interessant zijn, dankt de stad vooral zijn faam aan de diepe kloof die het oude en nieuwere stadsdeel van elkaar scheiden (El Tajo Canyon). De stadsdelen zijn verbonden door de Puente Nuevo, die er ook al weer sinds het einde van de 18e eeuw ligt.

Na een laat ontbijt hebben we een toeristische wandeling langs de steile afgrond gemaakt, vanwaar je op meerdere plekken de diepte in kunt kijken. Voor de lunch hadden we vervolgens nog net tijd om de boodschappen van de Carrefour Express naar ons appartement te brengen. De tip van Just, Vinoteca Entrevinos, ligt een beetje uit de loop langs een tamelijk drukke straat, maar we zijn toch op het terras gaan zitten om tussen de hapjes door mensen te kunnen kijken. De lokale witte en rode wijn waren lekker en de tapas inderdaad uitstekend!

De rest van de middag hebben we ons overgegeven aan een goede Spaanse gewoonte: siësta. Nu zitten we lekker uit te buiken van de heerlijke maaltijdsalade die Marja in het appartement heeft klaargemaakt. De was is gedaan en de route voor de komende dagen uitgestippeld, dus we zijn er weer helemaal klaar voor.

1. Nans:
    18 mei 2022
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Liefs vanuit Winsum van de Noormannen
  2. Linda:
    19 mei 2022
    Prachtig die kloof!
    En heel slim om de siësta in te voeren
  3. Elly Maaswinkel:
    19 mei 2022
    Wat een leuke route hebben jullie gekozen. Maar wel zwaar met al die beklimmingen en die hitte.
    Heerlijk om zo weer zes weken te genieten van het fietsen en nieuwe omgevingen.
    Ik lees jullie berichten met plezier.