USA 2013 - Steamboat Springs

18 september 2013 - Steamboat Springs, Colorado, Verenigde Staten

Slaaprapport van de afgelopen nacht: Elske is geheel over de jetlag heen, ik bijna, en voor Marja blijft het tot nu toe behelpen. Een paar dagen nog, dan is dat ook weer verleden tijd. We zouden eigenlijk vroeg op pad gaan vanmorgen, maar het regende dat het goot en onweerde stevig, dus dat hebben we maar even uitgezeten. Daarna naar de bike shop en drie mountain bikes gehuurd voor een sportief rondje door de omgeving. Met een schuin oog op de dreigende wolkenluchten hebben we eerst een redelijk vlak rondje stroomopwaarts langs de Yampa-rivier gedaan en het inderdaad droog gehouden. Er loopt een mooi fietspad langs de rivier, maar dat is niet heel lang, dus na een paar km pakten we een rustige county road, waarop het gevoel van vorig jaar al snel weer terug kwam. Althans tot aan het eerste klimmetje, want toen merkten we dat een helling nemen op ruim 2500 m hoogte zonder acclimatiseren iets heel anders is dan de Amerongse berg op rijden. Wel een prachtig weids landschap en mooi groen dankzij de vele regen van de afgelopen tijd. De ongetwijfeld fraaie foto's die ik heb gemaakt zijn helaas niet opgeslagen, want ik had het geheugenkaartje niet terug gestopt in het fototoestel....

Eenmaal weer in Steamboat Springs hebben we een heerlijke sandwich gegeten op een terras aan de rivier in restaurant 'The Sweet Pea'. Vervolgens stonden de Fish Creek Falls op het programma. Acht kilometer flink klimmen, maar dan heb je ook wat. Weer een van de vele juweeltjes van de VS; niet bekend bij het grote publiek, maar keurig geconserveerd als State Park. Petje af voor Elske, die vrijwel ongetraind - qua fietsen dan - het toch mooi tot bovenaan gered heeft. Daarna moesten we nog een eindje wandelen om de waterval zowel van boven als van onderaf te kunnen bewonderen. Op de terugweg dreigde het opnieuw te gaan regenen, maar we zijn droog beneden gekomen. Na het inleveren van de fietsen wachtte de beloning in de vorm van een lokaal gebrouwen biertje in de Mahogany Brewery & Grill, zij het dat Elske eerst nog even langs de hotelkamer moest om haar ID op te halen, want iedereen onder de 25 kan het wel schudden als ze niet kunnen aantonen dat ze de legal drinking age hebben bereikt.

Nu zitten we rozig en toch nog een beetje verbrand uit te buiken op de bank. Morgen op tijd weer op, want dan moeten we Elske tijdig, passend gekapt en gekleed, afleveren voor het 'rehearsal dinner' in Evergreen.