WT 16-17, 15 juni 2017 - Jeff and Leigh's place, Cambridge, ON, Canada

15 juni 2017 - Cambridge, Canada

Vanaf de noordkant kun je over de gewone weg naar Manitoulin Island toe, maar als je er aan de zuidkant weer af wilt, moet je de ferry nemen. In het laagseizoen, dat na Father's Day weekend is afgelopen, gaat die maar twee keer per dag. De eerste ging vandaag pas om 10 over 11, dus we hoefden ons niet echt te haasten. Om 8 uur werd de ontbijttrolley weer onze kamer ingereden en voor al het lekkers dat daarop stond uitgestald namen we ruim de tijd. Daarna de boel inpakken en naar de haven rijden. Tot onze verbazing - het was op het eiland zo rustig geweest - stonden er om 11 uur flinke rijen auto's, campers en grote vrachtwagens klaar om de fraai beschilderde veerboot op te rijden.

Een uur en drie kwartier later landden we op Bruce Peninsula. Het landschap was net zo groen als op Manitoulin Island en er stonden ook hier weer heel veel schuren en huizen op instorten, maar we zagen ook een aantal leuke stadjes voorbijkomen met Duitse namen als Hanover en Neustadt. Henk meende het landschap te herkennen van Boer Zoekt Vrouw van enige jaren geleden, toen Yvon Jaspers de in mijn ogen levensgevaarlijke boer Jan aan de vrouw probeerde te brengen. Inmiddels heeft Henk het opgezocht: de lompe en onverstaanbare boer woont hier wel in de buurt, maar we zijn niet aan zijn kippenfarm voorbijgereden.

Het einddoel van vandaag was Cambridge. Daar wonen Jeff en Leigh, die drie jaar geleden via Warmshowers.org bij ons in Utrecht hebben gelogeerd, aan het begin van hun fietsreis-voor-een-jaar door Europa, Zuid-Oost Azië, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten, en met wie we altijd contact zijn blijven houden. Nu zochten we hen op in hun sfeervolle bungalow vlak bij de Grand River. Het weerzien was geweldig, we hadden elkaar veel te vertellen. Jeff maakte een Caesar's salad klaar volgens de regelen der kunst, in een grote houten schaal, met een saus van ansjovis, knoflook, citroen, eidooier en olijfolie. Hamburgers van de grill erbij, perfect. Jeff en Leigh moeten morgen werken, maar wij blijven hier lekker een dagje om te fietsen langs de rivier en om Cambridge verder te verkennen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda:
    17 juni 2017
    Nog even en jullie zijn bij de Niagara Falls in de buurt, als ik het goed begrijp. Op jullie huidige locatie ziet het water van de meren er weer prachtig uit; zo jammer dat het hier altijd wat bruinig is.
    En wederom weer van die ' Europese' sferen. Ik lees weer.meer culinaire genoegens, ook wel weer fijn na al die steaks.
  2. Jeff Evans:
    18 juni 2017
    What a pleasure it was to have you both stay in our home. Good food and great conversation. I hope you enjoy the rest of your travels. Maybe next time we will meet you somewhere while we are all cyclotouring. Take care.