Van Holland naar Öland - 26 juni 2026 - dag 15 - Badhusgatan 22, Borgholm, Zweden
26 juni 2026 - Borgholm, Zweden
Vandaag hebben we het heel rustig aan gedaan. Het zou heet worden, wel 28 of 29 graden. Een lachertje natuurlijk voor bijna iedereen in Nederland die vandaag 35+ graden om de oren kreeg, maar voor hier toch wel bijzonder, zeker in juni.
Toen we eenmaal op gang waren hebben we een ontbijtje genomen bij de Nya Conditoriet aan de Storgatan, Grote Straat, zoals in bijna alle Zweedse dorpen en steden de hoofdstraat wordt genoemd. Daarna heeft Marja even gekeken of het Rode Kruis nog leuke spulletjes had in de kringloopwinkel.
Toen we terugkwamen waren de bridgers inmiddels ook in de kleren en die zaten zich in de grote tuin in de zon geestelijk voor te bereiden op de tweede finaledag van het parentoernooi, die om 12 uur zou beginnen. Wij zijn na de lunch en de siësta nog even gaan kijken om mentale support te bieden. We kunnen niet beoordelen of onze komst juist een averechts effect had, maar helpen deed het zeker niet want Jos & Wiveca vielen op de valreep net buiten de prijzen (0,02 procent te weinig na 60 spellen). Östen & Dan konden tijdens de A-finale geen deuk in een pakje boter slaan en waren vandaag zelfs nog een paar plaatsen gezakt. Genoeg stof tot nabespreken onder het genot van een biertje of een G&T.
Marja en Wiveca gingen daarna nog even Borgholm in om bij de Galleria te kijken of de leuke schaaltjes er nog waren die Wiveca eerder gezien had (✅) en om aardbeien te halen bij de COOP. Ons diner werd vanavond verzorgd door Green’s Gatukök, een streetfoodwagen aan de Storgatan, die maar liefst een 4,9 (uit 5) krijgt van Google Maps. Als aanvulling op de falafel- en lamsgehaktwraps heeft Marja een heerlijke salade gemaakt van alle verse spullen die we nog in de koelkast hadden.
Morgen op tijd op en zien hoe ver we komen op de terugweg richting NL; hopelijk tot voorbij Hamburg, zodat we zondag op tijd thuis zijn voor de borrel voor Linda’s verjaardag.

