WT 16-17, 28 maart 2017 - Nadi International Airport, Nadi, Fiji

28 maart 2017 - Nadi, Fiji

Bij het inchecken, de security en de paspoortcontrole stelden de vriendelijk lachende medewerkers ons steeds de vraag: Did you enjoy your stay in Fiji? Will you come back? Op beide vragen zeiden we van harte ja en ja, dat hopen we wel. Het is vanuit Nederland wel een mijl op zeven, maar als je toch in Nieuw-Zeeland of Australië bent, is een tussenstop hier zeer aan te raden. De hele gang van zaken op het vliegveld was totaal anders dan de nare ervaring die we een week geleden in Auckland hadden. We vliegen met dezelfde maatschappij, Fiji Airlines, maar nu begon er niemand met een A4-tje te zwaaien en extra dollars te eisen voor de fietsen. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan...

Vanmiddag namen we dus met pijn in het hart afscheid van Musket Cove en het eiland Malolo Lailai. Na het ontbijt hebben we nog wat gezwommen en gezond, gedoucht en toen voor de laatste keer geluncht in Dick's Place. Voor de gelegenheid namen we er een glaasje bubbels bij. En toen begon weer het lange wachten dat bij een reisdag hoort. Ik had in het resort nog mooi de gelegenheid om de kledij van een verse lading gasten te bekijken. Sommige stellen maken er echt een studie van en verschijnen in matching badkleding, hij een blauwe broek met een fluorroze rand, zij in een fluorroze broekje met een blauw bovenstukje, met een wit-blauw-fluorroze gebloemde tuniek erover. Kindjes doen ook mee. Ik zag twee zusjes, beiden in onpraktische witte kanten bloesjes, hippe zwarte hoedjes op de lange krullen.

Daarna op de boot en in de bus, waar niet veel te beleven was. Hier op het vliegveld zie je vooral slapende of anderszins hangende mensen, veel Amerikanen, sportief gekleed, met sandalen aan. En iemand met een muts op! Hoewel ik zelf ook net mijn fleece aangetrokken heb, want de airco staat hier op 10.

We hebben nog anderhalf uur te gaan voor het boarden. Ik ben door het lot aangewezen om een volledige security check te ondergaan en ik moet me daarvoor ook bij een andere gate melden. Ben benieuwd.