WT 16-17, 27 maart 2017 - Musket Cove Island Resort, Malolo Lailai, Fiji

27 maart 2017 - Malolo Lailai Islands, Fiji

Weer zoals dat in de folders staat, dat hadden we vandaag. Strakblauwe hemel, vrijwel geen wind en ruim 30 graden. We hadden het hele eiland al zo'n beetje bekeken en er stond te weinig water in de baai voor suppen, dus we hebben ons na het ontbijt onder een parasol op de ligstoelen bij het grote zwembad geïnstalleerd. Zelfs in de schaduw van zo'n grote parasol moet je nog uitkijken dat je niet verbrandt en je moet wel af en toe een baantje zwemmen voor de broodnodige verkoeling. Ik ben na een weekje helemaal gewend geraakt aan het lage tempo hier, waarbij het wel helpt dat we momenteel een aantal uitstekende boeken bij ons hebben. Nadat ik in recordtempo (dat dan weer wel) "Children of the revolution' uit de serie met DCI Banks van Peter Robinson had verslonden, heb ik vervolgens in een adem een van de nieuwste detectives van Michael Connolly uitgelezen. Zijn boeken, met detective Harry Bosch (en advocaat Mickey Haller) in de hoofdrol, spelen zich af in Los Angeles en omgeving, waar we morgenavond naartoe vliegen. Wel een iets andere voorbereiding dan de Lonely Planet, maar erg de moeite waard.

Vanmiddag hadden we opnieuw ingeschreven voor een snorkeluitstapje, ditmaal naar 'Black Rock' en later nog even weer naar 'Sunflower Reef'. Het was deze keer een privé-uitje want we waren de enigen. Dankzij de pittige stroming was het behoorlijk vermoeiend, maar we werden voor onze inspanningen beloond met het spotten van een paar rifhaaien (tamelijk onschuldig maar toch flink hartslagverhogend) en even later nog een fraaie zeeschildpad.

We waren flink zondoorstoofd en ook tamelijk afgepeigerd, maar er stonden nog meer activiteiten op het programma. We moesten nog even een wasje draaien (in dit viersterrenresort mag je dat gelukkig tegen een zacht prijsje zelf doen) en daarna was het tijd voor de wekelijkse managementborrel: drankjes, snacks en een wervend woord van de general manager. Daarna konden we aanschuiven voor het curry-buffet - de kilo's die ik er in NZ had afgefietst zijn er inmiddels wel weer ongeveer bijaangegeten ;)

1. Linda:
    27 maart 2017
    Wij zijn gisteren gearriveerd in Los Angeles en hebben al een nachtje geslapen in ons huisje van Airbnb. Flink tijdverschil en toch is het gelukt om pas op te staan om 16 u Nederlandse tijd. Nu hebben we de eerste dag in de VS voor ons liggen; supermarkt vinden en shoppen!
    We zien er enorm naae uit om jullie te zien. Het is helaas wel een half uurtje rijden vanaf het vliegveld!