Transamerica 2012 - dag 2 - Garrisonville, VA - Tappahannock, VA (114 km)

1 juni 2012 - Tappahannock, Virginia, Verenigde Staten

Lieve lezers, wen er maar vast aan. We hebben vandaag gefietst en wel 114 km. De rustige landweggetjes waren iets minder verzorgd deze keer, want Google wilde ons dwars over een militair terrein hebben, terwijl het militaire terrein daar heel anders over dacht. Toe we daar achter waren, hebben we met behulp van de inmiddels aangeschafte kaart van Virginia een doel gekozen en dat vervolgens in de Garmin geklopt. Dat werkte gelukkig wel voortreffelijk.

Het weer was vandaag minder betrouwbaar, maar dat was ook voorspeld. Meteen 's morgens (al voor 8-en op de fiets, het lijkt wel werken) een paar druppels en rond lunchtijd, in het idyllische Sparta een licht buitje. We wisten dat het in de loop van de middag serieus zou gaan onweren, dus we wilden een beetje op tijd bij een motel zijn. De eerste onweersbui passeerde vlak voor onze neus, maar daar hadden we alleen maar een hoop wind van. Pas vlak voor Tappahannock begon het wel serieuzer te regenen. Kort geschuild bij de brandweerkazerne ('Volunteer Fire Department'), waar we te horen kregen dat er enkele km verderop meerdere overnachtingsmogelijkheden waren. In onze kamer van het Dollar Motel op 'The Weather Channel' zagen we dat we net oostelijk genoeg waren terechtgekomen om de echte ellende te missen: flash floods en tornado's; niet eens zo heel ver hier vandaan.

Daarna het hoogtepunt van de dag: een 'All you can eat' seafood buffet met heerlijk verse koningskrab en andere zeevruchten bij Lowery's, voor Virginia's finest seafood. Eten was fantastisch, maar volgens Marja waren wij met afstand de slankste volwassenen in het restaurant. Best knap hoe die hele dikke mensen zulke mooie stapels krab op hun bord kunnen maken. Volgende keer mijn camera meenemen....

Morgen werken we de foto's weer bij.

Totaal 225 km.

1. Jet:
    2 juni 2012
    Ha lieve Marja en Henk!
    Zo te lezen gaat het allemaal erg voorspoedig, op wat kleine omfietsstukjes na! Knap uitgedokterd vanuit hier. De foto van Henk in zijn oranje T shirt is niet te verslaan! Ik ben ook blij nu een foto gezien te hebben van jullie aanhanger. Grappig dat jullie zo'n beetje door het gebied fietsen waar wij twee jaar geleden zijn gewest..Blue ridge parkway enzo..Hebben jullie nog een fietspomp weten te vinden? Fiets ze vandaag!
    Liefs Jet
  2. Wubbo:
    2 juni 2012
    Hey helden,
    Wat hebben we veel bewondering voor jullie. We lezen graag over jullie reis en uit solidariteit fietsen wij nu ook van huis naar de bridgeclub. Best vermoeiend die 25km, dus we weten wat jullie door (gaan) maken. Ga nog effe lekker door en geniet ervan zover als dat tenminste kan.
    Lieve groeten,
    Agnes & Wubbo