USA 2013 - Denver (CO) - Breckenridge

16 september 2013 - Breckenridge, Colorado, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we alledrie vroeg wakker. Het ontbijt in de Hampton Inn was heel vertrouwd, we voelden ons helemaal thuis. Wafels bakken in het omklapijzer, omelet, vers fruit en heel veel soorten zoete broodjes, heerlijk. Daarna gingen we op weg naar Golden, waar we met Christine en Mark hadden afgesproken. Eerst even boodschappen doen in de Safeway, waar alles nog op dezelfde plek stond als vorig jaar, dus daar vonden we snel onze favoriete vakantiespullen zoals havermoutkoekjes, flessen water, blikjes Fresca, pitachips, miniworteltjes en veel fruit. Twee nieuwe boeken en de Vogue, zo kunnen we weer even vooruit.

Omdat we vorig jaar zo leuk de rivier waren afgevaren op de opblaasband zijn we daar gaan kijken hoe het nu met de waterstand was. De laatste berichten over de overstromingen zijn nog steeds alarmerend, al is het het ergst in Boulder, maar ook hier kon je de gevolgen zien van de vele regen de afgelopen tijd. Woest stromend bruin water, heel anders dan in die mooie warme zomer van 2012. Tegen half twaalf gingen naar The Sherpa House om te lunchen. Het was prachtig zonnig weer dus konden we op het terras zitten. Toen de Nepalese obers hoorden waar wij vandaan kwamen bleken ze uitstekend op de hoogte zijn van het Nederlandse voetbal, grappig. Christine en Mark waren wat laat omdat het ophalen van hun marriage license wat langer duurde dan verwacht, maar ze hadden alvast Jane, Marks zuster, vooruitgestuurd. Het was een fantastisch weerzien met de aanstaande bruid en bruidegom. Ondanks dat ze heel druk zijn met de voorbereidingen voor vrijdag, hebben we samen uitgebreid genoten van het buffet met heerlijke Nepalese gerechten. Het wordt nog spannend of de bruiloft wel in de geplande locatie in Evergreen kan plaatsvinden, omdat de brug naar The Lakehouse nog onder water staat. Gelukkig hebben ze een vervangende ruimte achter de hand.

Wij zijn na de lunch weer in de auto gestapt richting Breckenridge. We reden over Fairplay, Alma en over Hoosier Pass, leuk om nu vanuit de auto te zien waar we vorig jaar hebben gefietst. De pas leek nu helemaal niet steil... De bergen zijn weer prachtig, getooid in beginnende herstkleuren.  Onderweg hebben we nog een stuk gewandeld op de Kenosha Pass, door het bos met Aspen trees omhoog, met een schitterend uitzicht boven over het giga dal en de verderop gelegen bergen. Op de terugweg zagen we nog een hert, dat dichtbij ons heel rustig liep te grazen. In Breckenridge aangekomen hebben we eerst een hotel gezocht - zo'n wat onpersoonlijk groot wintersportonderkomen - en zijn daarna het plaatsje ingelopen. Ook allemaal heel bekend met zijn vele winkeltjes en restaurantjes, maar een stuk rustiger nu. We hebben gegeten bij The Kenosha Grill, een licht maal omdat het buffet ons nog zwaar op de maag lag. Daarna gingen de luikjes wel ongeveer dicht, zelfs bij Henk. Vroeg slapen dus.

1. Linda:
    20 september 2013
    Wat is Fresca voor een drankje?