WT 16-17, 25 juni 2017 - Lawrence Campus, Princeton, NJ, USA - 48 km

25 juni 2017 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

Zondag in Princeton met prachtig weer, dat vraagt om een fietstochtje! Jan wilde liever uitslapen, dus gingen wij met zijn tweeën. Henk had op internet een mooie trail gevonden, de Columbia Trail, waarvan het beginpunt in High Bridge was, een uurtje met de auto hier vandaan. Nog voor tienen reden we door het centrum van Princeton en het was me toch druk! Veel mensen die opgedoft en met hoedjes op zo te zien op weg waren naar de kerk, of naar een sjieke brunch.

De fietstrail was geweldig. Vijftien mijl enkele reis door het bos en langs de South Branch van de Raritan River, over het traject van de oude spoorrails, onverhard maar goed onderhouden. Op de heenweg klommen we licht, terug ging het heerlijk gemakkelijk naar beneden. We waren lang niet de enige sportievelingen: hier fietst, rent of wandelt de bevolking zich geheel en al vrijwillig in het zweet. Voor ons was dit de laatste fietsetappe van onze reis, morgen gaat Henk de fietsen inpakken. Noodgedwongen zijn er veel "laatste keren", nu we over drie dagen weer naar Nederland terugkeren. De laatste was draaien, de laatste restjes eten uit de koelkast opmaken en morgen de laatste boodschappen doen. Uit eten morgen met Jan voelt gelukkig niet als een laatste keer, want die strijkt overmorgen alweer neer op het ouderlijk nest in Utrecht, waar hij de komende zes weken regelmatig in en uit zal vliegen.

Weer terug in onze kamer moesten eerst het zweet en het stof worden afgespoeld, daarna kwam Jan om hier te eten. Dat we dit studentenappartement hebben gehuurd, had voor mij als voordeel dat ik zelf kon koken en dat heb ik inmiddels een par keer met veel plezier gedaan. Ook is het leuk om te zien hoe het leven op de campus eruitziet en om je weer even zelf student te wanen. De universiteit zorgt voor veel voorzieningen voor de campusbewoners: goed ingerichte woningen, aparte studieruimtes, wasserettes en buitenbarbecues. Vanavond zagen we dat je hier zelfs een volkstuintje kunt huren als je naast je studie ook nog je eigen groente wilt verbouwen.

Helaas heb ik de afgelopen vier nachten heel slecht geslapen hier, met name doordat het erg warm was en we het zonder airconditioning moeten doen. Voor de laatste twee nachten verkassen we daarom morgen naar de Holiday Inn, voor een hopelijk betere nachtrust en, ook niet onbelangrijk, wat meer privacy.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda:
    27 juni 2017
    Zo hebben jullie een stukje van het leven van Jan op de campus van Princeton meebeleefd, dat moet wel bijzonder zijn. En dat jullie wat gaan bijtanken in een hotel met airco is heel verstandig, met een vermoeiende terugreis in het vooruitzicht. Ik realiseer mij dat dit een van de laatste keren is dat jullie blog verschijnt!