WT 16-17, 23 juni 2017 - Lawrence Campus, Princeton, NJ, USA - 45 km

23 juni 2017 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

Alweer een lekker dagje in Princeton! Eerst een laat ontbijt in een van die plaatselijke instituten die je niet mag overslaan: PJ's Pancake House. In 2013 hadden we in deze gezellig drukke tent ook al gegeten en alles was nog helemaal hetzelfde, zelfs de menukaart. Henk en ik namen een Two'fer, twee eitjes, bacon en worst en twee pannenkoeken, Jan bracht zijn bloedsuikerspiegel flink op peil met French toast met aardbeien en Nutella.

Daarna was het tijd om onze tegoedbonnen voor Moeder- en Vaderdag in te wisselen bij Princeton University Store. Van Jan mochten we allebei een mooie trui uitzoeken. De originele Princeton-kleuren zijn zwart, grijs en oranje, maar de commercie heeft hier ook toegeslagen, dus je kunt je ook in roze of paars hullen. Na heel wat truien aangepast te hebben, koos Henk voor een donkerblauwe trui en ik voor een grijs t-shirt met lange mouwen, beide met het logo van de universiteit erop. Natuurlijk konden we ons op de baby-afdeling weer niet beheersen, dus er reizen straks ook Princetonrompertjes mee naar huis.

Het weer was warm en drukkend, maar de voorspelde regen kwam pas wat later, toen we boodschappen hadden gedaan bij Wegman's. Dat is een supermarkt waar zelfs ik met genoegen rondloop. Met allemaal verse zeevruchten zoals levende kreeften in een aquarium, een gigantische groenteafdeling met organische producten en het beste biologische vlees, lijkt deze foodgigant wel op de Franse en Italiaanse megasupermarchés en mercado's. We hebben inkopen gedaan voor een gezonde maaltijd voor vanavond en voor de barbecue die Jan morgen gaat houden. Omdat hij Princeton voor ruim twee maanden gaat verlaten, heeft hij zijn vrienden uitgenodigd voor een stevig maal met heel veel vlees, in de tuin van Andrew en Melissa, die net over de grens in Pennsylvania wonen. Gelukkig mogen wij ook weer een hapje mee-eten.

Vanmiddag hebben we gedrieën een mooie fietstocht gemaakt langs het Delaware & Raritan kanaal. Het was er prachtig groen en in en langs het water waren er veel vogels en schildpadden te bewonderen. Warm was het wel, dus toen we weer terug in Princeton waren met het zweet op de koppen, moest er natuurlijk een ijsje gegeten worden.

Ik had in Jan's huis wat in kookboeken zitten bladeren en had foto's gemaakt van twee recepten uit Ottolenghi's Plenty More. Hoewel zowel vader als zoon grote vleesliefhebbers zijn, hebben ze zich zonder morren neergelegd bij het vooruitzicht van een vegetarisch maal. Ik vond dat we tussen twee avonden barbecuen in wel wat groenvoer konden gebruiken. Gelukkig konden de groene salade van asperges, boontjes en spinazie met oosterse saus, de bietensalade met avocado en doperwten en de maïskolven de goedkeuring van de heren ruimschoots wegdragen.

1. Elske:
    24 juni 2017
    Hihi yes, dan kan het niet anders dan dat ons kind heeel slim wordt
  2. Margot:
    24 juni 2017
    Joh, gefeliciteerd!!!!! Allemaal! Geweldig!!! Ik dacht al af en toe: 'heb ik wat gemist?' Bladeren en scannend door de verhalen vond ik het grote nieuws. Dat wordt dus een superslim kind!