Corona Volente 2 - 19 augustus 2021 - Gîte les Ecrins, La Montagne, Frankrijk

19 augustus 2021 - La Montagne, Frankrijk

Toen de wekker om 7 uur afliep, was ik nog ernstig in dromenland - het vroegst dat ik normaal gesproken op moet is om 8 uur op vrijdagmorgen, opdat ik in de kleren ben voordat Niéves komt om ons huis van top tot teen schoon te maken. Afijn, het was toch wel nuttig om om 9 uur te rijden, want het was een lange reisdag vandaag, op weg naar het mooie weer, zo’n 800 km. Gelukkig schoot het allemaal lekker op, autoroute tot voorbij Grenoble en ook nog eens heerlijk rustig tot een uurtje voor Lyon. Keerzijde is dan wel dat je bij de tolpoortjes een kleine 60€ mag afrekenen voor dat ongehinderd doorscheuren.

Omdat ik vanmorgen te lui was om de e-mail terug te zoeken waar het precieze adres van onze gîte in stond, zijn we net iets te lang richting Gap gereden, om vervolgens de laatste 100 km dwars door het prachtige hooggebergte te koersen met een paar fikse cols. De Col du Festre gaan we misschien nog wel op de fiets doen, leek niet al te steil.

Om half zeven hadden we ook de laatste klim (richting het skigebied Céüze 2000) erop zitten en kwamen we aan bij 'Gîte les Ecrins',  aan het eind van een doodlopend weggetje op 1400 meter hoogte. Het is een leuk huisje met een groot balkon en een fabelachtig uitzicht. Marja had gelukkig al in het voren ingekocht voor het avondeten en het ontbijt van morgen, want de dichtstbijzijnde winkels zijn helemaal beneden in het dal.

PS. Er staan nog een paar extra foto’s bij het verhaal van gisteren, van de Place Ducale ‘s avonds laat - slecht weer maakt dan minder uit ;)