Corona Volente 2 - 3 september 2021 - Catignano, Italië

3 september 2021 - Ponte A Bozzone, Italië

We zijn weer op een geweldige plek terechtgekomen, min of meer per ongeluk. Toen ik vorige week op Booking.com en Airbnb aan het kijken was, waren veel mooie agriturismo’s en huisjes in de buurt van Siena maar wel op het platteland, al vergeven, maar deze plek sprong eruit vanwege de ligging en het mooie zwembad. Airbnb gaf verder weinig informatie, dus toen we gisteren aankwamen bij deze enorme Residence, wisten we eerst niet of we wel goed zaten. Even later kregen we een rondleiding door een appartement wat wel drie keer groter was dan de studio die ik gereserveerd had. Gelukkig maar, want toen Henk op zijn wandeling over het terrein heel brutaal even bij die studio naar binnen ging om te kijken, was dat echt wel een poppenhuisje, met een keukentje in een kast. Ik prijs mij nu dus zeer gelukkig met mijn enorme woonkeuken, maar twee slaapkamers en twee badkamers waren niet echt nodig. De tweede slaapkamer gebruiken we nu heel luxe als kleedkamer.

We hebben ons vandaag een beetje geïnstalleerd hier. Eerst de was doen, dat kon in de lavanderia van het complex. Het wasprogramma duurde maar een half uur, dus konden we mooi even de tuinen, met citroen- en sinaasappelbomen, oude beelden en buxushaagjes,  bekijken. Terug bij de was bleek alles nog kletsnat te zijn. Drie man/vrouw personeel kwamen te hulp, maar ook na een tweede ronde had de centrifuge zijn werk niet gedaan. Maar ach, prachtig warm weer, dus dan alles maar nat ophangen op rekjes op het terras, de tweede was in de machine en op naar de supermarkt.

De Carrefour op het bedrijventerrein van Siena was weer zo’n walhalla voor wie van koken houdt, met veel biologische groenten, eindeloos veel soorten kaas en zowaar ook goed brood. Omdat ik van plan ben om deze week lekker veel zelf te koken, gingen we met een kar vol verse waar terug de berg op. Daar bleek helaas het grootste wasrek te zijn omgekukeld, dus zat de schone was onder het gras en stof. Ach, op vakantie is het niet zo erg om een beetje vies te zijn.

Na de lunch ben ik even op bed gaan liggen, met een rommelende maag en darmen. Ik werd pas om zes uur weer wakker! Met trek, dus zal het buikgriepje wel over zijn. Ik ben gaan koken uit een van de Deliciousnummers die ik van huis had meegenomen. De Italië-special van zomer 2014 voelde wel een beetje als water naar de zee dragen, maar toch was de risotto met asperges, doperwten en spek heel lekker. Op het terras achter ons huisje was het tot een uur of acht heerlijk toeven, met tsjirpende krekels, voorbij zoevende vleermuizen en een beeldige zonsondergang, met de lichtjes van Siena op de achtergrond.

Morgen gaan we wat meer actie ondernemen! We hebben heel wat tips gekregen van ervaren Toscane-reizigers René en Marja en van Just en Hanneke, dus we hoeven ons niet te vervelen de komende week.

1. Linda:
    4 september 2021
    Prachtige plekken die jullie zien. Wat is Italie een mooi land!
  2. José ter Haar:
    4 september 2021
    Wat een top plek!!! Dat gaat goed komen de komende week. Godere (?)!
  3. Aly:
    5 september 2021
    De zoektocht heeft goed uitgepakt, schitterend!