Corona Volente 2 - 31 augustus 2021 - Quarto dei Mille, Genua, Italië

31 augustus 2021 - Quarto dei Mille, Italië

Vanmorgen regende het stevig, maar om een uur of 10 was dat weer achter de rug en brak de bewolking. Prima weertje voor een tweede bezoek aan Genua met vandaag als hoofddoel het door Trotter warm aanbevolen Palazzo Reale. Het kaartjes kopen voor de trein ging ditmaal vlotter en even voor elven waren alweer op Genova Brignole, door de localo’s gek genoeg uitgesproken als ‘Bringole’. Voorafgaand aan het paleis had Marja nog een bezoekje aan een designwinkel aan de Via Garibaldi bedongen. Doordat je de zon amper ziet in de smalle straatjes, is het lastig om koers te houden en we kwamen tot onze verrassing dan ook bij de haven terecht. Ook daar weer prachtige gebouwen én een groot aquarium, waar je ook een imposant 17e eeuws oorlogsschip kunt bewonderen. Daar kwamen we niet voor, dus even het kompas bijstellen. De designwinkel - ook al in een voormalig paleis - was inderdaad zeer de moeite waard, maar ja de auto zit al vol, dus het bleef bij verlekkerd kijken en inspiratie opdoen. Voor onze kleinzoons Morris en Logan, die beiden bezeten zijn van alles wat zich met een motor voortbeweegt, ging er een foto van een hemelsblauwe mini-Vespa naar de family-app.

Palazzo Reale was vervolgens vlot gevonden, maar daar wachtte ons een teleurstelling. Vermoedelijk als gevolg van Covid-19 zijn de openingstijden nogal ingeperkt en gaat het museum pas morgenmiddag voor het eerst weer open. Het was inmiddels wel heerlijk weer geworden en ook lunchtijd, dus plan B was snel gemaakt. Een paar honderd meter verderop vonden we op een pleintje het terras van Osteria Carabas, dat een uitgebreid lunchmenu afficheerde. Twee lekkere gangen, lokaal bubbeltje erbij, kopje koffie/thee na en toen konden we er weer tegen.

Omdat we geen echt doel meer hadden, zijn we - dit keer zonder te verdwalen - naar het station gelopen en teruggegaan naar Quarto om nog even te zonnen en te zwemmen. Op het strandje was het in vergelijking met zondag heerlijk rustig en dat is ook logisch, want hoewel de meeste kinderen pas op 13 september weer naar school gaan, zijn de Italiaanse vakanties toch wel zo’n beetje voorbij.

Morgen voor de verandering maar eens een stuk fietsen langs de kust.

1. José ter Haar:
    1 september 2021
    Vidracco. Spiritueel dorp in grotten. Je weet niet wat je ziet! 50 km van Genua
  2. Henk van Doren en Marja Noorman:
    1 september 2021
    Misschien op de terugweg, dat ligt ruim 2 uur rijden naar NW terwijl wij morgen naar Siena (ZO) gaan 😉
  3. José ter Haar:
    2 september 2021
    Damanhur heet de tempel. Zag twee weken geleden foto's bij vriendin die er drie weken geleden was. Merk/lees/zie wel of het lukt. Mooie reis verder!