Corona Volente 2020 - 21 september - Vernoux-en-Vivarais, Frankrijk

21 september 2020 - Vernoux-en-Vivarais, Frankrijk

Helaas zijn we ingehaald door de herfst hier in Zuidoost-Frankrijk. Op weg hiernaartoe was het eergisteren nog 30 graden, maar vandaag hield het bij een graad of 18 wel op. Op zich geen probleem, maar met regen en onweer erbij kun je niet veel meer doen.

Vanmorgen zijn we naar het dorp gereden voor brood en en een bezoekje aan de Intermarché. De verwachting was dat het na een paar buitjes eerst weer zou opdrogen en er pas later op de middag een kans op onweer was. We hadden een leuke route uitgezocht, na de lunch de fietskleren aangetrokken en stonden klaar om te vertrekken toen het eerst begon te regenen en daarna te onweren en de lucht zag er plotseling uit of er meer op komst was.

Plan B dan maar: stukje met de auto naar Vallon-Pont d’Arc en de Gorge van de Ardeche bekijken. Hemelsbreed maar 56 km, volgens de navigatie van de auto ruim 100, dwars door het middelgebergte. Al snel bleek het parkoers over uitbundig slingerende wegen te gaan die maar amper breed genoeg waren om tweebaans te mogen heten. Het regende ook voortdurend een beetje en we schoten voor geen meter op. Het was wel prachtig, ook onder de dreigende luchten, maar Plan B bleek al snel te ambitieus.

We zijn dus voorbij Privas maar omgekeerd en langs een iets andere route teruggereden om alvast een idee te krijgen van de fietsroute die we alsnog gaan doen als het weer morgen of overmorgen weer wat beter is. Hopelijk gaat dat lukken.

Een heerlijk thuismaal met artisjokken vooraf en een glaasje Crémant de Die erbij deden het mislukte uitje al snel weer vergeten. Morgen herkansing.

1. Marlon:
    22 september 2020
    Een aantal keren in St Martin D’ Ardèche gekampeerd met Andries. Leuk om jullie foto’s te zien.