Corona Volente 2020 - 22 September - Vernoux-en-Vivarais, Frankrijk

22 september 2020 - Vernoux-en-Vivarais, Frankrijk

Herfst, ik hou er wel van: mijn lekkere dikke truien uit de kast halen, kacheltje aan, herfstige gerechten maken… heerlijk. Maar op vakantie is het ook wel fijn om de zomer nog wat op te rekken en zo lang mogelijk te genieten van zon en warmte en lekker naar buiten te gaan. Daarom keek ik vanochtend, vanonder een dekentje op de bank, regelmatig even of de regen al ophield en de grijze wolken verdwenen. Het duurde wel tot een uur of twee voordat het getik van de regen op het dak verstomde en we de fietskleren aan konden trekken.

We hebben weer een mooi rondje gefietst, langs ontelbare tamme-kastanjebomen, door donkere dennenbossen en met spectaculaire uitzichten op bergen en dalen, groen nog, maar toch al met gele en oranje randjes. Na flink wat kilometers klimmen, heel goed te doen hier omdat het allemaal niet zo steil omhoog gaat, bleken we zomaar een heuse col te hebben aangetikt. De Col de la Justice, dat vroeg natuurlijk om een foto. Laten we hopen dat de hoogte ervan, 679 meter, niet overeenkomt met die van de stapel achterstallige zaken bij de Nederlandse rechtbanken. Van de rechtbank Noord-Nederland kreeg ik vandaag alweer twee mails met verzoeken om extra zittingen te doen de komende maanden…

Na anderhalf uur begon het een beetje te regenen en daalde de temperatuur, dus keerden we maar huiswaarts, met weer flink wat hoogtemeters in de tas. Henk heeft zich bij Strava gemeld voor de 7500-hoogtemeters-in-een-maanduitdaging en die gaan we vast nog wel halen in deze laatste week van september. Voor onszelf hebben we een variant bedacht op de Everesting challenge waarover ik een paar dagen geleden vertelde. We willen kijken of we in deze vakantie in totaal 8848 hoogtemeters kunnen scoren voordat we weer naar huis terugkeren.

Terug in ons huisje zorgden een hete douche en wat houtblokken in de kachel ervoor dat ik weer wat opwarmde. Voor het avondeten een flinke pan pompoensoep met cantharellen, een glaasje bruiswijn erbij, toen was het gezellige herfstplaatje compleet. Omdat het RTL-nieuws dat we daarna aanzetten, met weer slechte Coronaberichten, die stemming wel wat drukte, keken we daarna een paar afleveringen van de Bing Bang Theory om weer wat op te vrolijken.

29 km, 465 hoogtemeters

1. Linda:
    22 september 2020
    Wat mooi die tamme kastanjes!
    Hier worden ze niet zo groot.
    Goed om te lezen dat de fietslust een constante is.