Corona Volente 2020 - 24 en 25 september - Feuilla, Frankrijk

25 september 2020 - Mirepoix, Frankrijk

Met een goed gevulde maag en licht onder invloed van lokale wijnen, in gezelschap van onze vrienden Astrid en Albert, zitten wij aan de keukentafel te wachten op koffie en thee. Afwasopperhoofd Albert zet vast de borden in de week. Sinds gistermiddag hebben we het samen zeer gezellig in hun enorm grote en totaal onoverzichtelijke vakantiehuis. Dat het buiten regent en waait, daar merken we nu niks meer van, ook omdat Henk in een van de twee, drie? huiskamers een knapperend haardvuur heeft aangestoken.

Gisteren hoefden we maar zo’n 400 kilometer te rijden vanaf Vernoux, wat vrij vlot ging omdat we maar een klein stukje over die leuke kronkelweggetjes hoefden, en daarna van het ene tolpoortje naar het andere over de snelweg zoefden. Het laatst stukje naar Villa Feuilla vergde nog even telefonisch contact, maar toen konden we ook aanschuiven voor de lunch op de zonnige overdekte veranda. Albert en Astrid verblijven hier een weekje. Zij hebben de toeristische trekpleister Carcassonne en de grotten in de omgeving al verkend, dus hebben wij  de rest van de dag gevuld met kletsen, theedrinken, zwemmen (Albert en Henk), champagne drinken, de barbecue aansteken, heerlijk eten en tot slot een ouderwets potje bridgen, zonder biddingboxes en scorekaartjes.

Vandaag was het herfst en dat nodigde alweer niet uit tot uitstapjes. Astrid zocht op internet de grootste supermarkt in de omgeving en daar reed Albert ons in regen en rukwinden naartoe. Het was zo koud dat we in de verte de eerste sneeuw op de Pyreneeën al zagen liggen. Twee uur later keerden we tegen drieën met tassen vol lekkere Franse spullen huiswaarts. Lang verhaal kort: gezellig geluncht, Astrid en ik hebben samen op Stepbridge gespeeld en terwijl de heren in het dorpje Mirepoix een wijntje gingen drinken, draaiden de dames een overvloedig maal in elkaar van artisjok met saus, confit de canard, Hasselback-aardappeltjes en bietensalade. Straks gaan we, met elk zo’n 5000 caloriën achter de kiezen, ongetwijfeld nog een chaotisch potje bridgen en dan kijken of we onze slaapkamer terug kunnen vinden in dit onnavolgbaar ontworpen en dito ingerichte pand.

1. Astrid:
    25 september 2020
    Zo fijn om elkaar weer gezien te hebben!
    🥰
  2. José ter Haar:
    26 september 2020
    Who needs good weather when you are with friends?