Corona Volente 2020 - 29 september - La Clie, Frankrijk

29 september 2020 - Roussines, Frankrijk

Weer een rustig dagje in de campagne vandaag. Voordat Gerda vanmorgen naar pianoles ging, hebben we nog even wat haardhout versjouwd, zodat het lokale houtmannetje vanmiddag drie kuub kon komen afleveren om de winter weer warm door te komen. Dat mannetje belde overigens aan het begin van de middag af, omdat hij de buurman moest helpen. Morgen wellicht alsnog.

Tussen alle voorbereidingen voor het eten van vandaag en het feestmaal van morgen door konden we nog net een stukje fietsen. De mist was opgetrokken maar het bleef bewolkt en fris, dus goed dat er weer aardig wat klimmeters in het parkoers zaten. Vlak ten zuiden van Massignac loopt het riviertje de Tardoire, dat een redelijk diep dal heeft uitgesleten tussen de heuvels (formeel laaggebergte als ik mijn aardrijkskundelessen van vroeger goed onthouden heb). Ons rondje liep daar twee keer doorheen, dus morgen hoeven we nog maar paar honderd hoogtemeters aan ons totaal van deze vakantie toe te voegen om de Everesting challenge te halen.

Vanmiddag was de toch wel ruime keuken bijna te klein om alle activiteiten aan te kunnen, dus zijn Gerda en ik op zeker moment maar een stuk gaan lopen met Jesse om Marja voldoende lebensraum te geven. Je hebt hier overal openbare maar zeer stille landweggetjes, waarover heel veel wandelroutes zijn uitgezet. Het landschap is niet spectaculair, maar wel heel gevarieerd, met veel bos, afgewisseld door weilanden en akkers en met veel beekjes en meertjes en hier en daar een boerderij of buurtschappen.

Heerlijke geuren stijgen nu op uit de oven, de hartige pompoencake is bijna klaar. Na het eten een kaartje leggen met Rienk op de online clubavond op Step - de campagne is best leuk, maar alleen als er internet is ;)

30 km, 405 hoogtemeters

1. Just:
    29 september 2020
    Zeg Henk,
    Heeft al dat boodschappen doen, en die heerlijke geuren uit de keuken, misschien iets te maken met jouw verjaardag morgen op 30 september?
    Anyway, mijn advies is om vanavond al te beginnen met de feestelijkheden door een lekkere fles(sen) wit of rood te nuttigen tijdens het bridgen met Rienk. Dat is immers op zich al een feestje.
    Proost en van harte gefeliciteerd 🥂
    Just en Hanneke
  2. Linda:
    29 september 2020
    Henks verjaardag in Frankrijk, dat gaat zo te zien helemaal goed komen met al die heerlijke Franse ingrediënten!