Duitsland 2015 - Dag 3, Rostock - Zingst (74 km)

24 augustus 2015 - Zingst, Duitsland

De eerste fietsdag begon met een alweer uitstekend verzorgd ontbijtje van Angela. Hans hadden we gisteravond al gedag gezegd, want die ging vanmorgen al heel vroeg weg - naar Utrecht nota bene.
Toen alle tassen op de fiets zaten, konden we op weg naar de Oostzeekust. Klein onhandigheidje: de spd-clip aan de onderkant van mijn fietsschoen bleek los te zitten, misschien nog een gevolg van mijn valpartij twee weken geleden? Dan maar met de voeten los op de pedalen, er viel toch niets te klimmen, want het landschap is hier uiterst plat, net als bij ons in de polder. Daarbij paste eigenlijk wel dat het al snel begon te miezeren. Ok, regenjassen aan. Na een uurtje fietsen in de regen namen we een kopje koffie met Kuchen in het plaatsje Graal-Müritz, daarna verder in de steeds heviger vallende regen, richting het volgende badplaatsje, Wustrow. Druipend en wat verkleumd kwamen we aan in restaurant Moby Dick, waar we samen met veel andere verzopen toeristen vroeg aan de lunch zaten.
Toen wij zelf wat waren opgedroogd, bleek het ook buiten droog te zijn. We reden door mooie groene bossen - Henk zag een wild zwijn oversteken! - en langs akkers en weilanden, waarvan eentje met een hele zwerm kraanvogels. Veel kleurige bloemetjes in de berm, dus het was weer genieten. Door alle oponthoud besloten we wel om niet door te rijden naar Stralsund, maar te stoppen in Zingst. Optimistisch als altijd gingen wij ervan uit dat we eind augustus ruim de keus zouden hebben uit diverse hotel- en pensionkamers. In de Tourist Information vertelde men Henk echter trots dat het hoogseizoen hier nog wel zes weken duurt. Alle kamers waren belegt, maar misschien was er nog een (1) kamer vrij in Hotel Am Deich.
Met de mazzel die wij ook altijd hebben, was die kamer er inderdaad nog, zij het in het bevriende Haus Strandeck. Een keurige kamer onder het schuine dak, met een lekkere douche om alle zand en modder van ons lijf te spoelen.
Nu zitten we, na een lekker vismaaltje buiten op het terras - ja, het was toch nog mooi weer geworden - in de lobby van het hotel, waar men Wlan, Duits voor Wifi, heeft. Morgen gaan we via Stralsund naar het eiland Rügen. Misschien toch maar even een kamer reserveren daar?

1. Gerda Noorman:
    24 augustus 2015
    In Strahlsund is een prachtig zeeaquarium. Wij fietsten een paar jaar geleden in mei op Rugen. Toen was het rustig. Mooie fietspaden daar. Hoop dat jullie goed weer hebben. Groet van Jan en Gerda
  2. Margot:
    24 augustus 2015
    he fijn om weer de verhalen te lezen ende leuke en mooie fotootjes te zien. xmargot
  3. José ter Haar:
    25 augustus 2015
    Wat internetproblemen, dus een late reactie.
    Maar geniet! Wens jullie mooi fietsweer en mijzelf wat bloemetjes.
    X