Duitsland 2015 - Dag 14, Bramsche - Utrecht

4 september 2015 - Utrecht, Nederland

Helaas kreeg de wespensteek van gisteren vandaag nog een staartje. In de loop van de nacht waren Marja's hand en onderarm dermate hevig opgezwollen en warm geworden, dat een bezoekje aan de lokale artsenpraktijk noodzakelijk werd.
Van doorfietsen was sowieso geen sprake, omdat ze haar vingers niet meer ver genoeg kon buigen om het stuur mee vast te houden, maar de dokter verbood het ook nog eens expliciet - de arm moest zo weinig mogelijk gebruikt worden om te voorkomen dat de zwelling nog verder omhoog zou trekken. Gewapend met een hoop instructies en een recept voor drie soorten pillen togen we vervolgens naar de apotheek. In Duitsland hebben ze de zaken toch iets slimmer geregeld qua medische kosten dan bij ons, want consult + recept + geneesmiddelen kostten in totaal de volle 40 Euri. Die opslag voor de verplichte uitleg door de apotheker waarover de Nederlandse media zo'n hoop lawaai maken, kennen ze bij onze oosterburen ook niet.

Het dichtstbijzijnde treinstation was ruim 20 km verderop, dus het was geen optie om daar naartoe te fietsen. Gelukkig is Jan nog in het land en was hij niet naar een of ander LARP-evenement. Hij was graag bereid om de fietsdrager in de kofferbak te stoppen en naar Bramsche te rijden om zijn ouders uit de brand te helpen, waardoor we in de loop van de middag zomaar weer thuis waren.

Ieder nadeel heb zijn voordeel: gelijk maar even naar de markt gereden, vanavond naar Appie en nog even bij de Gall&Gall een paar doosjes wijn gescoord tijden de Wilde Wijndagen - alles al weer in huis en nog een heel weekend voor ons.
Tot het volgende reisverslag, en dan hopelijk een zonder calamiteiten.

1. Ger Willems:
    5 september 2015
    Wat een vervelend einde van jullie tocht.
    Van harte beterschap.
  2. Gerda Noorman:
    5 september 2015
    Zielig hoor. Wat een geluk dat Jan jullie kon ophalen. Heb weer trouw alle verhalen gelezen. Petje af voor jullie. Liefs en beterschap , Gerda en Jan
  3. Marlon:
    5 september 2015
    Beterschap Marja. Het was weer leuk om jullie verhalen te lezen.
    Marja en Henk nog een goed weekend.
    Groetjes Marlon
  4. Just:
    6 september 2015
    Hoi Henk en Marja,
    Dit vind ik nou wel heel erg sneu voor jullie. De reis door de USA moesten jullie een paar maanden geleden al afbreken ivm het plotselinge overlijden van Henk zijn moeder en nou is het een stomme wesp die roet in het eten gooit.
    Mijn advies: niet bijgelovig worden en asap weer gewoon een mooie reis gaan maken.
    Beterschap Marja!
    Groeten, Just