Frankrijk 2019, M- & P-route, 9 september - Le Grand Hôtel, Brive-la Gaillarde

9 september 2019 - Brive-la-Gaillarde, Frankrijk

In een stad waar op maandag, net als op zondag, bijna alles dicht is, kun je op een rustdag niet echt uit je dak gaan. Onze stadswandeling vanochtend bleef dan ook beperkt tot een bezoek aan de Bureau de Tourisme om een kaart van de regio aan te schaffen en een kijkje in de lege  Marché George Brassens. Lang geleden hebben we daar al eens met veel plezier rondgekeken, ons verbazend over met name de levende have die daar ter consumptie werd aangeboden. In onze herinnering was de mooi met hout overdekte markt veel kleiner en er leek nu ook een afgesloten deel bij aangebouwd te zijn. Helaas was ook de markt dus op maandag gesloten.

We lunchten bij het zo te zien populaire Le Panettier, deden een paar boodschappen bij de supermarkt en gingen toen weer lekker in onze hotelkamer luieren. Behalve voor een hapje in het restaurant beneden en een kleine wandeling in het verder vrijwel uitgestorven centrum zijn we de deur verder niet uit geweest.

Morgen gaan we weer fietsen en we verlaten dan de Pelgrimsroute. We willen in drie dagen naar Gerda in La Clie rijden, met behulp dus van de vers aangeschafte kaart. Eens kijken of mijn kaartlezer net zulke mooie weggetjes weet te vinden als Clemens Sweerman en Aart van Rossum, de auteurs van het pelgrimsrouteboek.

1. Kees, Aly:
    9 september 2019
    Spannend maar wel leuk. Jullie komen er vast.