Frieslandrondje 2020 - dag 6, Zandhuizen-Groningen (63 km)

7 juli 2020 - Groningen, Nederland

De laatste dag alweer van onze fietsvakantie. De weersverwachtingen voor woensdag en donderdag: regen, regen, regen, hebben ons doen besluiten om vandaag naar huis te gaan en later deze zomer de resterende vier steden in een mooi zonnig weekend te bezoeken.

Net als gisteravond was het ook aan het ontbijt vanochtend heel gezellig. Hanneke had allerlei lekkers op tafel gezet, waaronder wentelteefjes met kokos en aardbeien, Timo en Femke hadden er ook weer zin in en het was dus al over tienen toen we de B&B verlieten. Via Elsloo en Appelscha, met tussendoor een stop bij een café toen het begon te regenen, kwamen we in het Fochteloërveen, een wonderschoon natuurgebied, waar het voor een doordeweekse dag behoorlijk druk was met fietsers en wandelaars. Er waren open stukken veen, mooie groene bosjes met beekjes en gelukkig net op tijd ook een hoge boom om voor een korte hevige bui te schuilen. We aten in Norg op een winderig terras een broodje en een frietje, ik trok mijn lange broek aan en had spijt dat ik mijn warme handschoenen niet had meegenomen.

De laatste twintig kilometer waren bekend terrein: in het jaar dat we nu in het Noorden wonen, hebben we in die contreien al vaak gefietst, zeker de home stretch door onze geliefde Onlanden. Thuis was het ook weer fijn, maar ook een beetje jammer dat het avontuur eerst weer afgelopen is. Wij wachten nu met smart op  berichten uit de VS: als Jan op tijd een gunstige uitslag krijgt van zijn Coronatest, komt hij vrijdag thuis.

Totaal 287 km

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rik Noorman:
    8 juli 2020
    Het was weer erg fijn om mee te lezen met jullie avonturen! Nu inderdaad hopen op een goede uitslag! Snel weer even koffie doen :D