Losse eindjes in NL 2021 - 13 juni - Dorpsherberg De Roskam, Nunspeet - 81 km

13 juni 2021 - Nunspeet, Nederland

Another perfect day. Na een gezellig ontbijt bij José moesten we ons vanmorgen haasten om op tijd bij onze volgende rendez-vous te zijn. We hadden afgesproken in de Soesterduinen met Elske & Anouk en Morris & Logan. Een enorme zandbak waarin de boys konden spelen, zodat wij mooi even konden bijkletsen, was de gedachte. Dat lukte uiteraard maar deels, maar leuk was het wel. We moesten wel eerst onze helmen en fietsbrillen afdoen voordat de jongens ons herkenden, daarna was het ijs snel gebroken en was het opa/oma voor en na. Het eten en drinken en de klimbomen waren veel interessanter dan al dat zand en de ochtend vloog voorbij.

Rond de middag was het tijd voor het middagslaapje van de kleintjes en gingen wij echt op pad voor de 8e etappe van onze rondreis. Eerst door nog heel bekend terrein onder Amersfoort langs, daarna door de Gelderse Vallei, waar inmiddels ook niet veel meer aan zondagsrust wordt gedaan (druk dus) en voorbij Putten de Veluwe op (het prachtige Speulderbos en flinke stukken hei). Het was perfect fietsweer, stralend zonnig, warm maar niet te warm, en weinig wind. Ondanks de late start waren we daarom nog redelijk vlot op de eindbestemming.

We hadden bewust een hotel-restaurant geselecteerd om na het inchecken niet nog weer op zoek te hoeven naar een andere plek om te eten. De Roskam blijkt een prima keuze, mooie kamer met heerlijke regendouche en ook nog eens prima eten voor de hongerige fietser. Inmiddels slaat de vermoeidheid al weer ernstig toe en de voetbalwedstrijd van Oranje op TV is ook nog niet bijster interessant* - het zal wel niet vreselijk laat worden in kamer 2. Die kamer heet hier heel origineel ‘de Tweede Kamer’, voldoende reden om even met Gerda in La Clie te whatsappen, want als we bij haar zijn, slapen we al jaren in de logeerkamer met die naam.

Totaal 539 km

* Dat was de constatering aan het eind van de eerste helft; toch maar even blijven kijken en het werd behoorlijk spectaculair ;)

1. Marlon:
    14 juni 2021