Rome 2014 - Dag 7 - St. Leons-Rot - Weil der Stadt - 92 km

28 augustus 2014 - Weil der Stadt, Duitsland

Alweer de tweede dag op rij zonder een druppel regen! Sterker nog, het was een groot deel van de dag prachtig weer. Vrijwel geen wind, aanvankelijk vrijwel onbewolkt, daarna wisselend. Rond de middag was het een tijdje duidelijk minder, donkere wolken en frisjes, maar dat waaide gelukkig weer over.

Gesterkt door een goede nachtrust en een uitgebreid ontbijt in ons chique hotel begonnen we  met een km of 20 geheel vlak door een bosgebied waar alleen rechte, haaks op elkaar staande wegen liepen. In Bruchsal - dat ik voordien uitsluitend kende van de gelijknamige Raststätte langs de Autobahn - hebben we even rondgewandeld bij het imposante, volledig gerestaureerde Barockschloss, maar daarna moesten we toch echt aan de bak. Geen hele lange beklimmingen, af en toe wel flink steil, soms langere stukken vals plat. Ook weer een flink stuk onverhard door het bos, goed te doen, met aan het einde nog een wat steiler stuk. Ergens op dat onverharde stuk was er toch weer iets scherps in mijn voorband terechtgekomen, dus er moest alweer worden gepauzeerd voor een bandenwissel.

Na Pforzheim voerde de route door het schitterende Würmtal, eerst over een onverhard pad en daarna over de provinciale weg, die gelukkig helemaal niet druk was. Alle riviertjes waar we langs rijden zien er wat vervuild uit, maar inmiddels begrijp ik dat dat een gevolg is van de vele regen van de laatste weken, met erosie en hoge waterstanden tot gevolg.

Na zeven redelijk lange dagen beginnen we allebei toch wel wat pijntjes te voelen en vonden we het in Weil der Stadt welletjes voor vandaag. Helaas is het met het hotelwezen in deze streken tamelijk droevig gesteld, één was er dicht, nr. 2 was met vakantie, nr. 3 had net de laatste tweepersoonskamers vergeven aan alleenreizenden. Het tat haar wel Leid, want minder inkomsten, maar vergeven is vergeven. Gelukkig was er nog een optie: Gasthaus Säge. Een schril contrast met gisteren qua accommodatie, maar met zonnige Biergarten en prima gerechtjes voor bij het bier. Net te ver van het stadje om nog even terug te wandelen, dus zometeen maar met de kippen op stok.

Misschien krijgen de lezers vandaag nog wel een primeur. Ik heb namelijk als voorschot op mijn zestigste verjaardag van Marja een Gopro actioncamera gekregen. Ik heb die bevestigd op mijn helm en vandaag enkele filmpjes gemaakt. Resultaat moeten we nog bekijken, maar als het wat is, proberen we het op de blog te zetten. Anders moeten jullie het weer met een handvol foto's doen.

Totaal 717 km

1. Linda:
    28 augustus 2014
    Een Gopro camera? Dat moeten we natuurlijk zien! Ik ben heel benieuwd.
  2. José ter Haar:
    28 augustus 2014
    Ben ik blij dat ik mijn mond niet voorbij gepraat heb. Vroeg me al af waar de filmpjes bleven.
    Heel veel plezier er mee, Henk!