Sevilla - Girona - 16 juni 2022 - Dag 35 - La Mejor Terraza, Tamariu - 54 km

16 juni 2022 - Tamariu, Spanje

Vanochtend realiseerde ik me pas dat we gisteren al onze route hebben voltooid, behalve dan dat we de stad Girona nog niet zijn binnengereden. Door de vermoeidheid en de hitte drong dat wapenfeit nog niet echt tot me door en we hebben dus ook geen champagnekurk laten knallen.

Ons werkje voor vandaag was: van Vliegveld Girona naar Tamariu aan de Costa Brava rijden, over een enigszins acceptabele weg. Dus voerde Henk op Google de eindbestemming en het te gebruiken voertuig: fiets in en hop, daar gingen we. Nu heeft Google Maps ons al meermalen lelijk bij de neus gehad en het vertrouwen is dus niet helemaal meer je dat, maar deze keer waren we niet ontevreden. Waar mogelijk werden we over fietspaden geleid en ook bleek er een heel stuk Via Verde naar de kust te lopen. Maar ja, fietspaden aanleggen en onderhouden is een vak apart, waar eigenlijk alleen ons landje goed in is. De Spaanse wegenbouwers hadden met veel fantasie en kruip-door-sluip-door  de stukjes aan elkaar gebreid, maar toch klopte het niet overal en reden we een keer tegen een betonblok aan omdat het pad ophield en moesten we soms een stukje over de drukke weg. Ruim vijftien kilometer voor Tamariu kwam de Mediterranée, zo blauw, zo blauw, prachtig in beeld, maar helaas horen daar aan de Costa Brava ook hoge flats, eindeloze rijden souvenirwinkels en horeca in alle vormen en maten bij. Een Biergarten, Amsterdam Smoking met passende wietgeuren, Kentucky Fried Chicken, you name it. Het zou mij dus niet verbazen als medefietsers Martijn en Lisa een paar dorpen verderop in Blanes het Hollandse kroketje hebben kunnen scoren wat ze van plan waren.

Henk had gisteren het plaatsje Tamariu gevonden op de website “Wat zijn de leukste rustige dorpjes aan de Costa Brava?”. Vervolgens hebben we lang gekeken naar accomodaties waar we vijf nachten wilden blijven. La Mejor Terraza zag er grappig uit en ondanks dat er geen airconditioning is, hakten we de knoop maar door, want de rest zag er of kil en hufterproof uit of oud en muf. Om op de plek van bestemming te komen moesten we zoals gebruikelijk nog wel een laatste klimmetje over - wat het dagtotaal op ruim 300 hoogtemeters bracht. Meteen al bij binnenkomst waren we aangenaam verrast: dit is eigenlijk een heel huis, met drie slaapkamers, een grote heel sfeervol ingerichte huiskamer met veel kunst en antiek en een goed uitgeruste keuken. En dan natuurlijk La Terraza! Een mega groot balkon met heel veel planten in potten en lekkere banken om op te luieren.

We hebben vanmiddag al lekker vis gegeten op de boulevard, de koelkast gevuld met spullen van de Spar en in zee gezwommen. Het strand is klein en niet al te druk, het water heerlijk fris en blauw, kortom, hier houden we het wel vier dagen uit.

Totaal 1734 km

1. Linda:
    17 juni 2022
    Het is volbracht, wat een prestatie met die hitte en hoogtemeters!
    En nu nog een paar dagen relaxen, wat jullie alleszins verdiend hebben. Sangria aan de zee?
  2. Just:
    17 juni 2022
    Gefeliciteerd met het bereiken van alweer een mijlpaal!
  3. Aly:
    17 juni 2022
    Ik wist het, t komt wel voor elkaar. Jullie zijn kanjers. Nog even genieten en dan hopen dat de fietsen weer in Groningen komen!!
  4. Pieternel:
    17 juni 2022
    Gefeliciteerd! Heb genoten van het verslag
  5. Leigh Hobson:
    17 juni 2022
    Congratulations!!! What a wonderful way to finish :)
  6. José ter Haar:
    You've done it!
    En reuze fijn dat jullie zo te lezen een topplek hebben om bij te komen en te genieten.
    X