Sevilla - Girona - 17 juni 2022 - Dag 36 - La Mejor Terraza, Tamariu

17 juni 2022 - Tamariu, Spanje

Een wel heel kort verslag vandaag, want we hebben heerlijk gerelaxt. Uitslapen (relatief gezien dan), een simpel ontbijt van fruit en cereal met melk, lekker zwemmen voordat het te druk werd op het strand, een half uurtje zon op de bleke lichaamsdelen om de ergste fietsstrepen te verzachten en daarna lekker EK-bridge kijken bij onze mannen, op BBO. Tussendoor nog wel flink wat frustratie opgelopen vanwege het feit dat het onmogelijk is om iemand van Transavia aan de lijn te krijgen, zowel via Whatsapp, als het Spaanse en het Nederlandse telefoonnummer.

We hebben zowaar voor het eerst deze vakantie alle maaltijden zelf bereid. Voor de lunch moest ik nog even naar de SPAR-express op het plein tegenover ons appartement voor vers brood en serranoham (Tamariu is te klein voor een echte bakker en slager), maar vanmiddag konden we ons overgeven aan een uitstekende Spaanse gewoonte: siësta!

Tegen de avond hebben we nog een klein rondje gewandeld voor een paar foto’s bij dit verslag en een biertje gedronken op een terras bij het strand.  Het publiek is hier heel gemengd. Flink wat mensen van onze leeftijd, maar ook veel gezinnen en dertigers. Terug in het appartement heeft Marja een heerlijke salade Niçoise bereid. Nu is het een uur of 9 en koelt het buiten zover af dat we lekker op ons terras kunnen zitten terwijl het al weer aardig rustig wordt in het dorpje.

Morgen maar eens wat uitgebreider op pad, om de tip van Antoinette - van een van Marja’s Groningse kookclubjes - op te volgen: een bezoek aan Begur, wel 5 km hiervandaan.

1. Marlon:
    17 juni 2022
    Ziet er mooi uit! Geniet van jullie laatste dagen in Spanje!!
  2. Aly:
    17 juni 2022
    Wel een groot verschil in temperatuur Spanje of Sylt! Geniet van het Spaanse leven!
  3. Hanneke Kreijns:
    17 juni 2022
    Welverdiende strandvakantie na al die inspanning! Geniet ervan, wij zijn weer thuis.
  4. Astrid van Reenen:
    18 juni 2022
    Veel plezier de laatste dagen in Spanje.
    Tot snel 😘