Sevilla - Girona - 6 juni 2022 - Dag 25  - Alojamiento Rural 40 de Mayo, Cantavieja - rustdag

6 juni 2022 - Cantavieja, Spanje

De afgelopen vijf dagen buffelen op de fiets tegen al die bergen op hadden hun tol wel geëist: gistermiddag en -avond hebben we alleen een klein rondje door het dorp gemaakt en vandaag waren de activiteiten ook beperkt. Een restaurant vinden voor de lunch bleek nog het ingewikkeldst, want ook hier is veel dicht op maandag en zeker ’s avonds. Desondanks dachten we wel zonder reservering in Los 4 Vientos te kunnen gaan eten, terwijl dat restaurant gisteren ook al bomvol zat. Helaas, dan maar naar het terras op een pleintje vlakbij onze Alojamiento, waar in de Caféteria goede zaken werden gedaan. Na een snelle hap en een drankje doken we ons huisje weer in, want het was best warm vanmiddag.

Nu zijn we net terug van een wandeling langs de bezienswaardigheden van Cantavieja. Ook dit dorp is weer prachtig op de rotsen gebouwd en er is veel bewaard gebleven van de oorspronkelijke huizen, het kasteel en de trappen. Net als in veel andere dorpen kun je zien dat er flink wat geld tegenaan is gegooid om alles netjes te restaureren, maar in tegenstelling tot hoe ze dat in Italië doen, leidt dat hier vaak tot een wat steriele en kale aanblik. Je ziet geen pot met bloemen op straat staan of stoeltjes, en waar ze hier de auto’s parkeren, hebben we nog niet ontdekt. Wat ze hier wel heel leuk gedaan hebben is het op straat ophangen van vergrotingen van oude foto’s, zodat je kunt zien hoe het er in de eerste helft van de twintigste eeuw uitzag en hoe de mensen toen gekleed gingen. Henk deed nog een extra rondje en stuitte op een hoogbejaarde jeu-de-boulesclub, waar hij genoeglijk mee heeft gebabbeld. Hij doet elke dag braaf zijn Duolingo-lesjes en dat werpt echt zijn vruchten af in de conversatie. Ik ben lui en moet dus meer naar woorden zoeken, al begrijp ik op basis van het op school geleerde Latijn en Frans toch best een hoop.

Wat we verder gaan doen? Als avondeten flink wat groenvoer tot ons nemen, wat spelletjes bridgen op Step en op Berry’s Internet Club, een aflevering kijken van Mare of Easttown en dan weer zalig slapen in het gigantische bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aly:
    7 juni 2022
    In tegenstelling tot de Spaanse zon is de regenzone ook bij ons in Middelbert aangekomen. Gelukkig doet de haard z'n werk goed! Liefs