Thailand 2014 - Dag 10 - Thong Nai Pan Yai Beach

3 maart 2014 - Ko Phangan, Thailand

Verkassen weer vandaag! Dus op tijd de spullen inpakken, ontbijten, de rekening betalen en weer in een nieuw busje. Die bracht ons met nog twee mensen naar de pier in Don Sak, voor de overtocht naar het eiland Ko Phangan, beroemd om zijn full moon parties. Alles op de pier had een hoog Rederij-Doeksengehalte. De vertrekhal met snelle happen, de al een half uur voor de afvaart samendrommende passagiers, eenmaal op de boot: de run op het buffet en daarna de bijbehorende geuren van noedelsoep, bakjes rijst met groente en ei en koffie. De helft van de mensen ligt te pitten, ouders proberen hun kinderen tweeënhalf uur bezig te houden en je kijkt eens wat er buiten allemaal voorbijkomt. Ze hebben hier alleen geen meeuwen.

Een volgepakte halfopen taxi bracht ons na aankomst naar het noordoosten van het eiland, waar voor ons een huisje aan het strand was geboekt met de kwalificatie 'superior aircon'.  Toen we door een enthousiaste jongen in een Oranje Nederlands voetbalshirt uit 1988 in ons huisje werden binnengelaten, viel de inrichting wel wat tegen. Volgens Henk waren de motelkamers in Kansas sfeervoller. Nou ja, we hebben hier in tegenstelling tot ons vorige verblijf wel een warme douche en, ja, airconditioning. En de zee kun je vanaf onze veranda zien, hooguit 50 m verderop! De eerste duik in het helderblauwe water was heerlijk. Daarna hebben we ons Dreamland Resort verder verkend. Het ziet er allemaal vrij nieuw en netjes uit en de tuinen zijn groen en goed onderhouden. Dus nu is de tijd van relaxen aangebroken. In het bij het resort behorende restaurant hadden we een heel lieve serveerster, Yin, die onze namen wilde weten en ook onthield! Wat ik gehoopt had mee te maken in Thailand, gebeurde nu ook: dat je heel andere gerechten op je bord krijgt dan thuis bij de Thai. Tot nu toe was dat niet echt spannend, maar nu had ik een heel kunstwerk van een gefrituurde vis, gevuld met blokjes (andere) vis, gefrituurde noedels en allerlei smakelijke blaadjes. Wel met de bekende tot roosjes gesneden tomaten. Het was ook nog eens heel lekker. Na deze vermoeiende reisdag gaan we vast heerlijk slapen in onze koele kamer.