Thailand 2014 - dag 12 - Thong Nai Pan Yai Beach

5 maart 2014 - Ko Phangan, Thailand

Ergens onderin onze koffer liggen twee regenjassen - waarom eigenlijk? Het is hier continu zonnig en warm en regenen doet het, hebben we gehoord, gemiddeld eens per maand. Niet in deze halve maand dus... Gisteren hebben we ons overigens laten verrassen door de kracht van de zon: in anderhalf uur, in de schaduw, dan hoef je toch niet te smeren? - zijn we beiden lelijk verbrand. Vandaag hebben we ons vel dus maar gespaard. Na het ontbijt een fijne massage next door van het restaurant, door in wit en groen geklede potige Thaise dames. Bij het zien van onze verbrande huiddelen kwamen de potten met aloë vera tevoorschijn, wat binnen een uur verlichting zou moeten geven... niet gelukt helaas. We hebben nog wel een flink stuk gezwommen en een wandeling gemaakt door het dorpje, maar dat was het wel aan buitenactiviteiten vandaag. Vanavond tijdens het eten vroegen we ons af hoe lang je op een plek als deze moet blijven om je geheel en al over te kunnen geven aan het dolce far niente. En aan het toch wel wat voorgeprogrammeerde leventje hier, met alle resorts op een rijtje langs het strand, met daarvóór de eettentjes, winkeltjes en diver shops. Het is natuurlijk een illusie dat je mooie plekken in een fantastisch klimaat voor jou alleen kunt hebben en het is hier ook nog niet helemaal het Spanje van Azië zoals mijn collega Geert Pieter het noemde, maar toch... Ik weet dat er zulke plekken zijn - misschien met een minder dan perfect klimaat en slechter bereikbaar - en blijf ervan dromen.

1. José ter Haar:
    5 maart 2014
    Indonesie (en dan niet Java), Australie, Costa Rica.....? Volgende grote fietstocht down under beginnen en dan N-W omhoog? Filipijnen schijnen ook nog erg authentieke plekken te hebben.
    Aloe vera, stond laatst nog in de VK, is alleen goed voor je vochtbalans. Verder schijnt het niets te doen. Plakjes komkommer? Geeft ook weer een leuke foto.
    X