Thailand 2014 - dag 13 - Thong Nai Pan Yai Beach

6 maart 2014 - Ko Phangan, Thailand

We hebben nog wel overwogen om vandaag iets te gaan ondernemen, maar je overgeven aan niets te hoeven doen is eigenlijk ook best lekker. Wel mooi op tijd opgestaan om na het ontbijt nog in de relatieve koelte plaats te kunnen nemen op de ligstoelen onder een grote boom op het strand. Vervolgens regelmatig keren onder het lezen en daarna een flink stuk zwemmen. Mijn voorkant is nog steeds kreeftrood van eergisteren, dus waren we vandaag wel goed ingesmeerd met Banana Boat Sport SPF 30; Jan neem je volgende week een nieuwe fles mee, want deze is bijna leeg??

Om een uur of half drie even naar het dorpje gewandeld voor een heerlijke 'mango sticky rice' als lunch en een voorraadje vers fruit - pomelo, mango's, bananen -; korte siësta, nog even relaxen op het inmiddels weer wat afgekoelde strand en daarna op zoek naar een nieuw plekje om te eten. De keuze viel op de Chaiya Bar, waar de chef een kakelverse Red Snapper (zie foto) en grote gamba's op de grill legde met een voortreffelijk Thais sausje erop, 'yammie', zou Elske zeggen.

Om nog iets body aan dit verslag te geven nog even met de camera op pad geweest en een foto toegevoegd van de Thaise uitvoering van de duif (qua gedrag dan) en wat leuke bloemetjes op het terrein. Helaas, morgen is het feest voorbij en moeten we terug naar het vasteland en op de trein naar Bangkok.

1. Kees:
    6 maart 2014
    Hey Henk en Marja, het zijn weer erg mooie foto's van de verschillende bloemen!
    nog even en dan zijn hier ook weer kiekjes te maken van bloeiende bloemen.

liefs Aly en Kees
  2. Just:
    7 maart 2014
    Hoi Henk en Marja,
    Ontbijten, in de zon liggen, lunchen, insmeren met SPF30, op een ligstoel liggen, avondeten, wandelingetje...
    Excuseer je vooral niet als je (weer) een dag helemaal niets hebt gedaan. Ik weet dat het ff wennen is voor jullie, maar wat jullie nu doen heet vakantie!
    Nog veel plezier in de ligstoel, en een goede reis naar huis.
    Groeten, Just