Transamerica 2012 - dag 6 - Ashland, VA - Louisa, VA (88 km)

5 juni 2012 - Louisa, Virginia, Verenigde Staten

Het was een boeiende nacht op de KOA. De camping ligt vlak langs de I-95, een van de drukkere snelwegen in deze contreien, en dat gaat gewoon 24-7 door. Met name die enorme vrachtwagens klonken net of ze door de tent heen kwamen...

Vandaag voelde het net of we een jaar teruggeworpen waren in de tijd. Steeds een dreiging van regen en - zeker voor hier - zeer frisjes, een graad of 16. Gelukkig zette de regen niet door en was het dus eigenlijk prima fietsweer. Zo langzamerhand begint het wel wat heuvelachtiger te worden, met gemeen steile klimmetjes, maar 500 hoogtemeters is nog niet echt afschrikwekkend. De komende dagen wordt het steeds hoger en ook weer flink warmer, tot ruim boven de 30 graden over een dag of 4. We zullen zien, de voorspellingen zijn hier tot nu toe zeker niet beter dan in NL.

We hadden vandaag weer kunnen kamperen, op het veldje achter de Volunteer Fire Department van Mineral, maar gezien de kou toch maar doorgereden. Weliswaar een stukje van de route, maar de moeite waard. Een leuke B&B in Louisa, waar veel vaker fietsers overnachten. Het internet is vandaag verzorgd door het restaurant op Main Street, Obrigado, (http://www.obrigadorestaurant.com), waar je voortreffelijk kunt eten. Marja gaat het recept van de 'coconut panna cotta' nog vragen.

Totaal 569 km

1. Gerda:
    6 juni 2012
    Fijn dat jullie het leuk hebben. Ik vraag me af waarom jullie me niet verteld hebben dat hier notabene drie katten en twee honden wonen. Kijk het vooruitzicht frankrijk sprak mij zeer aan maar ik voel me toch een beetje bedrogen. Ze zeggen dat ik vandaag naar buiten mag. Ik wacht het wel af, het eten en de aandacht zijn goed maar ja... die katten en die honden.....
  2. Jet:
    6 juni 2012
    Ik ben toch blij Stippie dat je eens even aandacht voor je situatie vraagt. Ik had al de indruk dat je een beetje naar de achtergrond geduwd was, voor zo'n belangwekkend gezinslid kan dit toch niet de bedoeling zijn. Maar bedenk wel dat dit alles beter is dan een asielaanvraag in Nederland.
  3. Frank V:
    6 juni 2012
    Had me bij het ritueel in Yorktown iets meer voorgesteld. ik dacht dat jullie 2 flinke jerrycans zouden vullen met zeewater en die uiteraard weer
    zouden legen aan "de andere kant" ipv met het achterbandje het water aan nippen. Mijn dagelijkse ritueel is jullie mooie verslagen lezen.