Transamerica 2012 - dag 9 - Rustdag in Lexington, VA.

8 juni 2012 - Lexington, Verenigde Staten

Hmmmm, zo'n rustdag is wel heerlijk! Beetje uitslapen, naar de laundromat, het stadje bekijken, lunchen op een terras, ijsje eten.... Wat het allemaal nog leuker maakt, zijn het enthousiasme, de behulpzaamheid en de vriendelijkheid van de mensen die we ontmoeten tijdens onze reis. Zo heb je steeds aardige gesprekken en krijg je allerlei tips, bijvoorbeeld waar je het beste de 'mace', dat is een pepperspray die we nodig schijnen te hebben voor de honden in Kentucky, kunt kopen. Later op de dag even naar de supermarkt gelopen om morgen overdag voldoende eten te hebben. Stroopwafels hebben ze hier overigens niet.. Onderweg zagen we dat er een muziekevenement gaande was in town. We zijn net als de overige bezoekers in het gras gaan zitten, hebben drankjes gehaald en een doos met pizza. Alles voor een goed doel. De band Gary Ruley & the Muletrain speelde countrymuziek, locals dansten de horlepiep en het was geweldig. Nu zitten we met een flesje wijn, gemaakt in Virginia, erg lekker, buiten op het terras van ons hotel en we genieten zeer. Voor herhaling vatbaar die dag rust!

Lexington, VA,  is trouwens een erg leuk stadje met veel goed bewaard gebleven geschiedenis. Grote namen als generaal Stonewall Jackson, president George Washington, generaal Robert E Lee en Cyrus McCormick (de uitvinder van de mechanische zeis, waardoor het oogsten van graan vele malen efficiënter werd) komen hier vandaan en/of hebben hier hun laatste rustplaats gevonden. Twee universiteiten zorgen voor veel leuke winkels en  restaurantjes en een levendige atmosfeer.