Transamerica 2012 - dag 10 - Lexington, VA - Troutville, VA (78 km)

9 juni 2012 - Troutville, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag was het echt warm, zo'n 30 graden op het heetst van de middag. morgen nog een paar graden warmer, dus echt op tijd vertrekken, ook in verband met de toenemende kans op onweer.

Na twee nachten hotel, maar weer eens wat primitiever: we kamperen in het city park van Troutville. Warme  douches en een gratis wasmachine aan de overkant bij de Fire Department, speciaal voor de lange-afstandfietsers, driewerf hoera voor de burgerij van dit dorpje van nog geen 500 zielen. We vielen sowieso met de neus in de boter, want in het park zijn twee overdekte picknickplaatsen voor grotere groepen. Vlak naast onze tent vierde iemand zijn graduation van high school met een grote familiepicknick. Er was uiteraard veel te veel eten dus werden we uitgenodigd om een vorkje mee te prikken - fantastisch natuurlijk en het smaakte ook nog eens prima. We slapen er niet alleen trouwens: Tom uit Pennsylvania en een drietal, waarvan ik de namen nog niet weet, die op de zelfde dag als wij in Yorktown zijn begonnen, hebben er ook hun tentjes opgezet. Van het drietal fietsen er overigens maar 2, de derde bestuurt de volgauto. We kwamen ook nog een fietser tegen die vorig jaar juli uit California was vertrokken en afwisselend fietste en vervolgens een tijdje werkte om weer geld te verdienen voor het volgende stuk fietsen.

Vanmorgen hebben we de Natural Bridge bekeken, zie foto's. Verder was het, op een stukje langs de snelweg na, een prachtige rustige route langs beekjes en spoorlijnen, gemiddeld wel vals plat omhoog. Ik heb een soort van vuistregel: Als het aantal hoogtemeters groter is dan het aantal hectometers, mag je van een pittig parcours spreken. Volgens dat criterium was vandaag erbij.

Hoewel ik vandaag speciaal mijn oranje Heineken-shirt heb gedragen, begrijp ik dat het niet heeft mogen baten, dus de vlinder die op mij landde is geen goede voorspeller. Nu was er ook geen Deens shirt te bekennen...

Totaal 866 km

1. Albert:
    10 juni 2012
    Wat leuk om van jullie belevenissen op de hoogte te blijven. Mooi dat jullie op zo'n ongewone manier kennis maken met het gewone Amerikaanse leven. Vandaag was het de eerste keer dat het woord bridge viel, en dan ook nog natural, natuurlijk.

Een goede reis, en zo als een collega van mij zijn Emails beëindigd: houd moed en ons op de hoogte.

Groet Albert
  2. Margriet:
    10 juni 2012
    Wat zullen jullie inmiddels een geweldige conditie hebben. Lijkt me een prachtige reis. Kijken of ik Nico ook zover kan krijgen. Dan wel op de voorwaarde dat we elke dag de helft van jullie parcours afleggen.
    Groet, Margriet