Transamerica 2012 - dag 11 - Troutville, VA - Newbern, VA (115 km)

10 juni 2012 - Dublin, Virginia, Verenigde Staten

Oh, wat ben ik (M) blij dat ik vandaag alleen nog maar hoef te eten en te slapen - en dit verhaaltje schrijven natuurlijk. Ik ben vandaag diep gegaan, heb afgezien en was compleet gesloopt na die 115 kilometers. Ik denk dat we wel 88 heuvels, in totaal ruim 1400 hoogtemeters, waarvan de helft zo steil dat je ze in de allerlaagste versnelling moet nemen, hebben beklommen. Aan het begin van de dag fietsten we min of meer samen met Tom en moeder en zoon uit Seattle. Was leuk om te zien en te horen hoe eenieder de beproevingen van de route doorstaat. Tom had een goed advies (aangaande voor- of tegenwind, honden, geschikte accommodaties etc.): hope for the best, but expect the worst! Die houden we erin. Na de lunch zijn we iedereen kwijtgeraakt. Het zou kunnen dat zij, na de moordende klim naar Christiansburg, in die plaats hun tentje hebben opgezet. En anders wel in Radford, waar ze een gratis adresje wisten.. Ik denk niet dat we ze hier in Newbern gaan tegenkomen, zo gek waren ze vast niet. Henk heeft overigens geen centje pijn. Hij heeft mij de hele tijd moed ingesproken, het hotel geregeld en mij een kopje thee gebracht terwijl ik in bad zat - helaas geen bar in het hotel -, geweldig! Deze lange etappe en ook die van de komende dagen doen we met het oog op de komst van Elske: zij komt over ruim twee weken naar de VS en we willen graag samen met haar vanaf Pueblo reizen, half juli. Voor het zover is, moeten we nog heel wat kilometers afleggen. Vandaag nog wel een mijlpaal(tje), de eerste van de 12 routekaarten kan terug in de tas!

Inmiddels hebben we gegeten en voel ik me een stuk beter. We waren voor de tweede keer in een vestiging van het tamelijk oubollige Shoney's, de eerste keer een geweldig ontbijt en nu hebben we er weer heerlijk gegeten: malse ribeyesteak met baked potato en fries, gefrituurde uienringen en knoflookbrood. Voor de 12 dollar die je daarvoor betaalt, mag je ook nog naar hartelust nemen van de lekkere saladebar, fruit, broodjes, groente en andere bijgerechten. Net toen wij lachend het kaartje bekeken met daarop: at Shoney's every day is senior day, kwamen er naast ons drie stokoude geezers zitten. Wat die vervolgens naar binnen sloegen en het uitgebreide commentaar van de dame in het gezelschap op alles, was verbazend en grappig.

Nu nog even wat klusjes doen en dan vroeg naar bed. Morgen komt er ander weer: iets koeler en grote kans op regen.

Totaal 981 km

1. Christine Arthur:
    11 juni 2012
    uhm... where are the English captions?

Looking forward to seeing you soon! When do you expect to be in Colorado?
  2. Ad:
    He stoere fietsers,

Weet dat Tjits en ik elke dag weer jullie belevenissen lezen. Goed hoor! Natuurlijk dat fietsen, maar ook de foto's en de uitermate onderhoudende toon van de verslagen.

Ga zo door, dan doen wij het ook :)
  3. Linda:
    11 juni 2012
    88 heuvels, niet te geloven dat jullie het weer gehaald hebben. Dan hebben julie ook wel een beloning verdiend en mogen naar hartelust caloriën naar binnen slaan. Die fiets je er de volgende dag zo weer af, ha. Mooi al die ontmoetingen met mensen, geenzins eenzame fietsers dus! Ik volg jullie berichten trouw, erg leuk om te lezen xxx Linda
  4. Jan:
    12 juni 2012
    Ik had je vrijdag nog gewaarschuwd, maar goed zeg :) Excuses voor de afgeleidheid toen overigens, veel mensen + een relatief drukke buurtweg maken verstaanbare telefoongesprekken altijd wat lastig. Hopelijk valt het slechte weer allemaal wel mee en kunnen jullie fijn fietsen!