Transamerica 2012 - dag 17 - Boonesville, KY - Berea, KY (77 km)

16 juni 2012 - Berea, Kentucky, Verenigde Staten

Extra vroeg vertrokken vanochtend! Het was om half 8 nog lekker koel, dus de eerste 30 km gingen snel. Waar we al dagen door andere fietsers en onderdakverschaffers op waren voorbereid, gebeurde nu: de ontmoeting met de groep Christ across America, bestaande uit twee gezinnen, met in totaal acht kinderen. Het leek ons een wat merkwaardige onderneming - onze kinderen wilden alleen met opa en oma fietsen en 7000 km komt in de buurt van kindermishandeling vonden wij - maar in werkelijkheid was het erg aardig. Het gezelschap zat op zes tandems, de meeste met nog een karretje erachter, en de kinderen, in leeftijd varierend  van 8 tot 16 jaar, leken het fietsen heel erg leuk te vinden. Tijdens een pauze in McKee hebben we uitgebreid met ze gesproken en foto's van elkaar gemaakt. Wie weet komen we ze nog weer tegen. Het laatste stuk naar Berea ging nog over een paar stevige bulten en het werd erg warm, maar het ging vlot en om half 2 al arriveerden we in dit leuke stadje. Eerst geluncht in Berea's Coffee and Tea en daarna hebben we onze intrek genomen in de Knight's Inn voor twee nachten, morgen rustdag! We aten bij een onder fietsers beroemde gelegenheid, Mario's Pizza, kennelijk vanwege het all you can eat concept, dus ongelimiteerde hoeveelheden pizza, pasta en salade van prima kwaliteit, maar qua entourage en bediening was het nogal deprimerend. Nog een wandelingetje gemaakt in de nog steeds drukkende hitte, daarna lekker in onze air conditioned kamer.

16 juni is de verjaardag van mijn broer Andries, die vandaag 64 jaar zou zijn geworden. Denkend aan hem en aan anderen van wie we te vroeg afscheid hebben moeten nemen, besef ik eens te meer hoe heerlijk het is om deze reis, gezond en samen, te kunnen maken.

Totaal 1542 km

1. Elske:
    17 juni 2012
    Geniet van jullie rustdag! En natuurlijk: fijne vaderdag daddy! Ik heb gister een erg leuk geslaagd afstudeerfeestje gehad, maar moet nu helaas wel werken, dus misschien moeten we de rollen vandaag even omdraaien: dat jullie mij vandaag op afstand in gedachten aanmoedigen :)
  2. Henk van Doren en Marja Noorman:
    17 juni 2012
    Haha, Els, je hebt het maar zwaar... Komen er nog foto's van je feestje op Facebook? Op onze rustdag zullen we aan je denken - al ver led ik dat je op het moment dat ik dit schrijf, 9.15 am en voor jou dus 15.15 uur, misschien alweer klaar bent met werken. Wij gaan zometeen Berea verkennen, naar de Walmart en tussendoor lekker lui zijn. Jan en Elsje beiden bedankt voor jullie vaderdagwensen! Luv u, H & M
  3. Titia Sikma:
    17 juni 2012
    Zondagmiddag en even tijd om jullie verslagen te lezen.
    Even weer een paar dagen terugbladeren en ik ben weer op de hoogte. De verslagen zijn heel leuk om te lezen , je hebt het gevoel dat je er zelf bij bent en er is eenheid in stijl. Misschien zit er nog een second( third) career in als duoschrijvers?
    En wat die honden betreft: misschien helpt "mok die der eine veurbakkn"
    Liefs , Chris en Titia