Transamerica 2012 - dag 18 - Rustdag in Berea, KY

17 juni 2012 - Berea, Kentucky, Verenigde Staten

Het is best een vreemd gevoel als je een dag helemaal niet hoeft te fietsen. Je moet echt even een knop omdraaien, maar het is wel goed om te doen. Vorig jaar in de voorbereiding op de Tour for Life hebben we nog een korte cursus over trainingsopbouw gehad en daar werd aangegeven dat zo'n hersteldag heel belangrijk is, omdat je door elke dag te trainen toch langzamerhand inteert op je reserves. Dat wordt vervolgens heel snel omgezet in een conditieverbetering als je het lijf rust gunt. Jaja, zo leer je nog eens wat.

Uiteraard word je gewoon heel vroeg wakker, maar je kunt lekker blijven liggen. Vervolgens in een heel rustig tempo ontbijten en wat van de geplande klusjes doen, alle nieuwe berichten lezen en een paar extra mailtjes uitsturen. Met het bekijken van Berea waren we snel klaar, tot ik besloot dat het de hoogste tijd was om de telelens op de camera te schroeven en de lokale fauna vast te gaan leggen. Met name de vogels werkten niet al te best mee, maar het is toch een paar keer aardig gelukt.

Vervolgens naar de Walmart en daarna live naar het voetbaldebacle gekeken. Dat zal wel tot aardig wat discussies leiden onder de 17 miljoen experts in Nederland en ook de horeca baalt natuurlijk als een stekker. We kunnen er niet wakker van liggen. De bridgers moeten trouwens nog wel even aan de bak, want dat is uiteraard echt belangrijk :)

Zometeen neemt mijn vrouw mij lekker mee uit eten voor Vaderdag. Hopelijk serveert Boone Tavern er wel een glaasje wijn bij, want hoe gezond een week zonder alcohol ook moge zijn, lekker eten zonder een bijpassend wijntje is maar niks. Alhoewel we er zelf niet veel van gezien hebben, schijnen alcohol en drugs in deze door de recessie zwaar geteisterde streek tot grote problemen te hebben geleid. Wat we wel merken is dat veel van de op de kaart aangekondigde restaurantjes en motelletjes niet meer in bedrijf zijn. De beheerder van de Knights Inn klaagde ook steen en been. Dat weerhield hem er overigens niet van om ons prima te verzorgen, met wat extra fruit bij het ontbijt en een gratis wasje.

Morgen weer onderweg, alweer op de derde kaart.