Transamerica 2012 - dag 19 - Berea, KY - Harrodsburg, KY (95 km)

18 juni 2012 - Harrodsburg, Kentucky, Verenigde Staten

Er zijn van die dagen die fantastisch beginnen. Zo ook vandaag: om kwart over 7 zaten we op de fiets, om zoveel mogelijk van de ochtendkoelte te profiteren. Het parcours was easy, veel minder heuvelachtig dan de afgelopen dagen. De geur van de bloeiende kamperfoelie, overal langs de weg, was af en toe bedwelmend. Eekhoorntjes, vogeltjes, koeien in de wei en slechts een paar loslopende honden, die allemaal goed naar Henk luisterden. Maar toen. "Als die afslag nu niet snel komt, dan hebben we hem gemist...", terwijl we net met vliegende vaart afdaalden naar een rivier. Hmmm, gemist dus. Omkeren, en die akelige heuvel andersom oversteken. Of het nu de recordsteilheid van de heuvel was of onze moraal die een stevige deuk kreeg, we moesten beiden afstappen en een stukje gaan lopen, het ultieme opgeven... Het duurde een hele poos voordat die vermaledijde Jack Turner Road in beeld kwam, een prachtig weggetje door het bos, maar het duurde even voordat we Hermans gevleugelde woorden konden uitspreken: "Maar wat is het hier mooi!" We hadden toen al besloten om niet verder te rijden dan Harrodsburg en gingen uitkijken naar een plekje om te eten. Over 10 km is er een marina met een restaurantje aan het water, leuk. Gesloten op maandag. De volgende marina. Geen kip te bekennen. Het begon tegelijkertijd erg warm te worden en hard te waaien - tegenwind. Eindelijk in Burgin konden we terecht in de Village Inn. Daar waaide het ook op de porch, maar dat was lekker. We troostten ons na al die pech met een fijne hamburger. Daarna was het nog maar 6 km naar Harrodsburg en we zouden dus vroeg in de middag kunnen neerploffen in een hotelkamer. Hoe het kwam dat we uiteindelijk pas om 4 uur iets naar onze zin vonden? Ach, sommige dagen beginnen goed, maar daarna gaat er van alles mis... Het is nu half 9 's avonds, we hebben gegeten bij de plaatselijke Mexicaan - met Dos Equis en Margarita, want deze stad is eindelijk 'wet' - en nu zitten we in onze kamer in de Country Hearth, baseball op de televisie en de airco op 10. Morgen een nieuwe dag.

Totaal 1637 km. Mijlpaal van de dag: de eerste 1000 mijl zitten erop.

1. Marlon:
    19 juni 2012
    Hallo Marja en Henk

Wat is het leuk om jullie verslagen te lezen en op de hoogte te blijven van jullie geweldige reis en prestaties. Het was vandaag een dag met tegenslagen. Nu genieten van het uitrusten. Hoeveel foto's hebben jullie inmiddels al genomen? Ondanks de hitte zie ik veel groen; is dit in werkelijkheid ook zo? Heel veel succes en lieve groeten van Marlon