Transamerica 2012 - dag 22 - Rough River Dam State Park, KY - Utica, KY (76 km)

21 juni 2012 - Utica, Verenigde Staten

We krijgen helaas wat klachten over moeilijkheden met het sturen van berichten. Is goed te zien, want er komt al een paar dagen niks binnen. We hebben de beheerder gevraagd om uitleg/verbetering.

Vandaag nog heter dan gisteren en ook al vroeger op de dag. Voeg daarbij dat de Marja nog steeds geen goede nachtrust geniet op campings, mede vanwege diezelfde warmte, die pas ver na zonsondergang wordt getemperd en de motivatie voor een wat kortere dag is geheel duidelijk. De overnachtingsmogelijkheden voor de komende dagen laten dat gelukkig ook toe, dus na de lunch hebben we de verkoeling gezocht van de vergaderzaal van de Volunteer Fire Department van Utica. Gastvrijheid met een hoofdletter G. Ook al is er niemand, je kunt gewoon naar binnen. Warme douches, gratis je kleren wassen, gebruik van de keuken en er liggen zelfs matrassen klaar. Tom uit Pennsylvania, die inmiddels wat voor ligt op ons, schreef van pure ontroering bij het ontdekken van deze faciliteiten na een dag van meer dan 160 km afzien: 'maybe I cried a little'.... De mannen rukten vanmiddag, naar later bleek al voor de tweede keer vandaag, uit om een brandende schuur te blussen. Ze vertelden bij terugkeer dat er van de schuur weinig over was, maar dat de brand niet was overgeslagen naar andere gebouwen.

Het was vandaag weer ietsje heftiger klimmen door wederom een afwisselend landschap. Na ruim een uur fietsen kwamen we in Whitesville voor het echte ontbijt, omdat we op de camping   hadden moeten volstaan met een banaan, een paar oatmeal cookies en wat trailmix. De senioren, die ook in 'Clara's' weer ruimschoots voorradig waren, verklaarden ons voor gek en maakten zich zorgen over onze overlevingskansen in het drukke verkeer. Op de meeste wegen komt je iedere paar minuten een auto achterop, die keurig afremt en met een grote boog om je heen rijdt...

Vanmiddag rustig aan gedaan, vannacht op een matras in een koele ruimte, morgen er weer tegenaan. We hebben uitgerekend dat het schematechnisch prima gaat, hetgeen een geruststelling is. Elske stapt volgende week vrijdag op het vliegtuig en we willen wel in een mooi gebied zijn als ze ons komt begeleiden.

Maar eerst is morgen Pa (Jan) van Doren jarig. 80 lentes, van harte!

Totaal 1946 km

1. Ger Willems:
    Beste Henk en Marja,
    Ik lees elke dag met veel plezier en bewondering jullie stukjes, vergezeld van foto's die een mooi beeld geven van jullie ervaringen. Het is alsof je op de bagagedrager meereist zonder dat jullie harder hoeven te trappen dan je soms toch al moet doen. Een ontdekkingsreis van Amerika en de Amerikanen.
    Groet,
    Ger
  2. Nans:
    Dag lieve mensen!
    Net in een ruk al jullie verhalen gelezen, wat geweldig! Wat zullen jullie gespierd terugkomen.
    Erg leuk om zo op de hoogte te blijven, recht zo die gaaaaat!
    Liefs Nans (vast ook van Rik, maar die zit al 3 weken te werken in Spanje)
  3. Elske:
    22 juni 2012
    Ah, fijn dat er kennelijk weer gereageerd kan worden! Mijn bemoedigingen van de afgelopen dagen kwamen er steeds maar niet door. Fijn dat jullie vanmiddag wat hebben kunnen uitrusten, en ik hoop dat de temperaturen aankomende tijd ook wat zullen zakken. Ik denk in ieder geval veel aan jullie en blijf het ontzettend knap vinden. De meeste mensen zullen na 140 km fietsen een week rust houden, jullie daarentegen fietsen er in de dagen erna nog eens rustig 160 bij, wauw. Het echte aftellen voor mijn vakantie is nu begonnen, en het is een fijne gedachte dat ik jullie ook snel weer zie! Zet 'm op!! :) Liefs,
    elsje
  4. José ter Haar:
    Ha kanjers,
    Maar weer eens een poging om te reageren.
    Wat een geweldige foto's van de gieren!
    By the way, die foto's houden me wel bezig. Ipv van een Sudoku 's avonds ben ik nu op zoek naar plantennamen. Leuk, maar frustrerend als het niet lukt.

dikke x,
    José
  5. Titia Sikma:
    Dag laiverds,

De tochten door dit gebied zijn vast niet de fijnste. ik wens jullie goede benen en goede moed!
    De verhalen zijn zo levendig dat je a.h.w. meefietst, zoals ik las in een andere reaktie.
    Zo levendig dat ik toch wel een tikkeltje jaloers ben. Ik las dat jullie half juli al in Pueblo willen zijn ( ik dacht half augustus ). Dat gaat dus behoorlijk hard!

Liefs, Titia
  6. Loeki:
    23 juni 2012
    Wereldfietsers!

Gisteren met pa en ma uit eten geweest ter ere van de 80ste verjaardag. Heerenveen heeft een zeer ster-waardig restaurant gekregen...jullie moeten het maar eens inhalen...Natuurlijk waren jullie er ook een beetje bij. Trots zijn we op jullie! En wat leuk om dagelijks te lezen over de wederwaardigheden. En al die jaloersmakende foto's!
    Hopelijk gaan de slapeloze nachten Marja niet in de benen zitten!
    Bon courage!
    Loeki ( en Willem)
  7. Linda:
    24 juni 2012
    Het lijkt vandaag weer te lukken om een bericht te sturen. Die warmte en toch doorgaan- wat een power. Het regent cats and dogs vandaag in Groningen, wel even een contrast!
    Volgende keer meer, liefs van Linda en Floor